۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
منابع همسان سازی بازنشستگان همسان نیست!| تاکنون بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان تسویه اوراق داشتیم
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با بازار:

منابع همسان سازی بازنشستگان همسان نیست!| تاکنون بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان تسویه اوراق داشتیم

محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: منابعی که دولت برای همسان سازی بازنشستگان در نظر می گیرد از فروش سهام و دارایی هاست که معمولا تجربه نشان داده این فروش سهام محقق نمی شود.

محسن زنگنه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به سرنوشت همسان سازی حقوق بازنشستگان در مجلس گفت: هدف همسان سازی، کمک به بالابردن سطح حقوق بازنشستگان است.

وی افزود: بخشی از همسان سازی در دولت قبل عملیاتی شد و بخش دیگری از آن هم در دولت فعلی مدنظر قرار گرفت. همچنین در شرایط فعلی ما به دنبال این هستیم که علاوه بر حقوق ثابت، ۵ درصد حقوق بازنشستگان را اضافه می کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: مشکل در این بخش این است که منابعی که دولت برای همسان سازی بازنشستگان در نظر می گیرد از فروش سهام و دارایی ها تامین می شود که معمولا تجربه نشان داده این فروش سهام و داراریی ها خیلی محقق نمی شود.

وی با بیان اینکه مجلس ۹ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی در بودجه سال ۱۴۰۱ در نظر گرفت، بیان کرد: به دلیل اینکه مبلغ تعیین شده براساس فروش سهام است، این مسئله محقق نمی شود لذا ما در جلسه ای که با دولت داشتیم آقای میرکاظمی این را گفتند که دولت هم به دنبال کمک به معیشت بازنشستگان است و تلاش می کند این سهام واگذار و منابع آن آزاد شود تا این موارد هم به سرجمع مبلغ قبلی اضافه شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حال حاضر تقریبا ما بین ۷الی ۱۲ هزار میلیارد تومان در قالب لایحه جدید دولت به بازنشستگان کمک می کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه نظام حقوق و دستمزد باید اصلاح شود، تاکید کرد: در حال حاضر ما هم عدالت در پرداخت نداریم و هم حقوق تعیین شده تناسبی با تورم و هزینه ها ندارد.

عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس بیان کرد: همچنین حجم سهم حقوق و دستمزد در بودجه بالای ۸۵ درصد است، به نوعی که اگر ما بخواهیم سال آینده ۲۰ درصد سهم حقوق و دستمزد را اضافه کنیم این رقم از سقف منابع امسال بالاتر می زند این در حالی است که منابع ما هم منابع محدودی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به ۵۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی اوراق داریم، بیان کرد: تقریبا ۴۴۰ هزار میلیارد تومان اصل اوراق است. با این حال ما تاکنون بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان تسویه اوراق داشتیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما هیچ چاره ای نداریم جز اینکه تولید را افزایش دهیم و درآمدهای مالیاتی دولت را در حوزه های همچون گردشگری، صادرات و حقوق گمرکی بالا ببریم.

کد خبر: ۱۸۲٬۷۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha