۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱
رشد صادرات در نیمه نخست امسال| ۴۹ کشور هدف صادراتی یزد
مدیرکل گمرک استان یزد خبر داد؛

رشد صادرات در نیمه نخست امسال| ۴۹ کشور هدف صادراتی یزد

یزد- سلمانی، مدیرکل گمرک یزد از رشد شاخص های صادراتی استان در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

محمدحسین سلمانی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: در شش ماه نخست امسال بیش از یک میلیون و ۵۸۲ هزار تن کالا به ارزش ۲۳۵ میلیون و ۷۵۸ هزار دلار از گمرک یزد به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن یک درصد و از نظر ارزش دلاری، یک صدم درصد افزایش را نشان می دهد.

مدیرکل گمرک یزد، کشورهای هدف صادراتی استان در این مدت را ۴۹ کشور اعلام کرد و افزود: کشورهای همسایه شامل عراق، پاکستان، افغانستان، ترکیه، امارات متحده عربی و عمان به ترتیب عمده ترین مقصد کالاهای صادراتی یزد بوده اند.

وی از وجود ۱۷۰ کالا در سبد صادراتی استان خبر داد و افزود: کاشی و سرامیک، انواع هیدرو کربن‌ها، میلگرد و پروفیل، نایلون و نایلکس و ظروف شیشه ای، عمده ترین کالاهای صادراتی یزد در این مدت بوده اند.

سلمانی همچنین با اشاره به میزان واردات گمرک استان در نیمه نخست سال جاری گفت: در این مدت ۶۳ هزار و ۷۳ تن کالا به ارزش ۱۲۶ میلیون و ۶۰۱ هزار دلار از گمرک یزد به کشور وارد شده که از نظر وزن ۵ درصد کاهش و از حیث ارزش ۳۱ درصد افزایش داشته است.

وی، تعداد کشورهای هدف وارداتی گمرک یزد در این مدت را ۲۵ کشور عنوان کرد و افزود: بیشترین کالاها از کشورهای ترکیه، چین، ایتالیا، امارات متحده عربی، برزیل و هنک گنگ از طریق گمرک یزد به کشور وارد شده است.

مدیرکل گمرک یزد از ۳۴۱ کالای وارداتی در نیمه نخست سال جاری خبر داد و افزود: مواد اولیه واحدهای تولیدی، قطعات یدکی و ماشین آلات خط تولید، گوشت و مرغ منجمد، الیاف آکرولیک، گرید نساجی، نخ پلی استر و ضایعات کاغذ و مقوا عمده کالاهای وارداتی یزد در این مدت بوده اند.

کد خبر: ۱۸۲٬۷۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha