۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
تشکیل کنسرسیوم‌های داخلی برای سرمایه‌گذاری نفت و گاز
رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه اعلام کرد

تشکیل کنسرسیوم‌های داخلی برای سرمایه‌گذاری نفت و گاز

میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از سرمایه گذاری ۲۷ میلیارد دلاری مشترک با وزارت نفت خبر داد و گفت: نگوییم پول نیست، پول هست، اما جایی سرمایه گذاری می‌شود که ارزش افزوده ندارند.

به گزارش بازار، مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: آمار از جمله احتیاجات اصلی تمامی دستگاه‌ها و حتی زندگی روزمره مردمی است. ما نیز برای تدوین بودجه ۱۴۰۲ و همچنین برنامه هفتم از مرکز آمار خواسته ایم که به کمک بیاید تا اهداف و پیش بینی‌ها دقیق‌تر انجام شود.

او گفت: برش‌های استانی و تطبیق برنامه‌ها با سند آمایش سرزمینی در سطح کلان و جز به جز آغاز شده به صورتی که ما حتی در برش‌های استانی هم ورود کرده ایم.

میرکاظمی می گوید: زمانی که وارد سازمان برنامه و بودجه شدم، برای تدوین بودجه از مرکز آمار دعوت کردم. عده‌ای گفتند چه ارتباطی به مرکز آمار دارد، ولی من گفتم مگر می‌شود بدون آمار برنامه نویسی کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: برای تدوین بودجه بیشتر به بودجه توجه می‌کنیم تا برنامه ریزی، مدیران باید بتوانند اکثر وقت خود را بر پا برنامه نویسی بگذارند. به طور مثال به استان‌ها می‌رویم برخی‌ها به جای درخواست تاسیس یک صنایع تبدیلی و ایجاد اشتغال، به دنبال ایجاد پتروشیمی در شهر خود هستند در صورتی که در آن شهر آبی هم وجود ندارد.

به گفته آقای میرکاظمی، نگوییم پول نیست، پول هست، اما جایی سرمایه گذاری می‌شود که ارزش افزوده ندارند. گزارشات و برنامه ریزی همگی نیازمند داده و سپس برنامه ریزی است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: اینکه می‌گوییم تورم مثلا به ۴۰ درصد رسید، نیازمند تحلیل‌های درست و تعیین خطوط قرمز و علت این صعودهاست. هم اکنون با تدوین  بودجه ۱۴۰۲ و همینطور برنامه هفتم مواجهیم که مرکز آمار حتما از عناصر اصلی برای تدوین این دو برنامه هستند. این تحلیل‌ها در کنار آمایش سرزمین می‌تواند تاثیر گذار باشد.  

به گفته او، محورهای ما ثبات اقتصادی، رشد اقتصادی، توجه به اشتغال، سرمایه گذاری داخلی و خارجی است. سازمان برنامه و بودجه و وزارت نفت، ۲۷ میلیارد دلار کنسرسیوم تشکیل دادیم تا سرمایه گذاری انجام شود. سازماندهی از بانک‌ها و شرکت‌های داخلی منجر به قرارداد شد. طرح‌هایی که کمتر از یکسال تمام سرمایه باز می‌گردد.

کد خبر: ۱۸۲٬۷۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha