۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
کمتر از یک درصد مرکبات مازندران فروخته شد
نماینده مردم تنکابن در مجلس:

کمتر از یک درصد مرکبات مازندران فروخته شد

تنکابن- حسینی، نماینده مردم تنکابن، رامسرر و عباس آباد در مجلس با اشاره به رکود بازار مرکبات و کیوی در استان گفت: کمتر از یک درصد مرکبات استان به فروش رفته است.

سید شمس الدین حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به پیگیری برای رفع مشکل باغداران و کیوی کاران منطقه از وزارت جهاد کشاوررزی اظهار داشت: به رغم آنکه باغداران و سورتینگ داران اطلاعات موردنیاز برای شناسنامه دار شدن باغات را در سامانه وارد کردند اما هنوز موفق به دریافت کد شناسه نشدند.

وی با بیان این که کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش را از جمله مشکلات فراروی صادرات بیان کرد و گفت: پارسال پس از آن که باغداران نسبت به فروش کیوی ها اقدام کرده بودند، مشکل صادرات آغاز و سبب ضرر سورتینگ داران شد ولی اکنون هنوز یک درصد مرکبات فروخته نشده است.

وی با اشاره به فعالیت شرکت تعاونی مرزنشینان در تنکابن گفت: با توجه به شرایط پیش آمده باید از شرکت تعاونی های فراگیر در استان حمایت شود.

حسینی پور با عنوان این که موانع صادراتی کیوی و مرکبات طی سال قبل در هند و روسیه سبب شد که باغداران و سورتینگ داران نتوانند نسبت به تامین نقدینگی اقدام کنند، گفت: طی سنوات قبل بانک ها با دریافت سود، وام کشاورزان را تمدید می کردند اما اکنون هنوز وامی هم پرداخت نشده است.

این نماینده مجلس گفت: سال قبل در این مدت سال حداقل ۳۰ درصد کشاورزان محصولات و سردرختی خود را فروخته بودند اما امسال تاکنون این میزان زیر یک درصد است.

کد خبر: ۱۸۲٬۷۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha