۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷
 کشور در توسعه پلتفرم‌های داخلی یک عقب ماندگی زیر ساختی دارد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

کشور در توسعه پلتفرم‌های داخلی یک عقب ماندگی زیر ساختی دارد

زنجان- طاهری، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: کشور در توسعه پلتفرم‌های داخلی یک عقب ماندگی زیر ساختی دارد و در زمینه توسعه اینترنت و هم توسعه کیفیت پلتفرم‌های داخلی پیگر ارتقا هستیم.

مصطفی طاهری در گفتگو با خبرنگار بازار به اجرای پروژه پتروشیمی زنجان اشاره کرد و گفت: این پروژه چند مشکل اساسی در حوزه ارزی داشت که اگر حل نمی شد امکان کار کردن در این مجموعه وجود نداشت ولی حل شده است.

وی بیان داشت: در اجرای این پروژه نسبت به سال گذشته شرایط بسیار متفاوتی ایجاد شده و این پروژه ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۵۲ درصد از پروژه ،خریدهای ارزی بود که رسیده است، گفت: اگر این میزان در اختیار قرار بگیرد این پروژه حرکت خود را شروع خواهد کرد.

طاهری تاکید کرد: کشور در توسعه پلتفرم‌های داخلی یک عقب ماندگی زیر ساختی دارد و در این راستا در زمینه توسعه اینترنت و هم توسعه کیفیت پلتفرم‌های داخلی پیگیر ارتقا هستیم.

وی به فعالیت پلتفرم‌های خارجی در کشور اشاره کرد و گفت: فعالیت پیام رسان های خارجی در کشور نباید بی حساب و کتاب باشد و قوانین از سوی پلتفرم‌ها و اجازه فعالیت آنها در کشورها یک موضوع دو طرفه است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: طرح امنیت داده‌ها و اطلاعات شخصی افراد در پیام رسان‌های داخلی در این کمیسیون تدوین شده و در نوبت بررسی در صحن است و در قالب این طرح مباحث حقوقی و قانونی اطلاعات شخصی افراد در پلتفرم‌های داخلی است تا از جهت قانونی خیال افراد راحت باشد که یک متن در قانون هست که از اطلاعات شخصی آنان محافظت می‌کند.

طاهری یاد آورشد: مسدود شدن پلتفرم‌های خارجی به طور مشخص اینستاگرام و واتس آپ بر اساس مصوبه شورای امنیت ملی جهت کنترل حوادث و اتفاقات پیش آمده در کشور است و این مسدود بودن تا زمانی که شرایط به ثبات نرسد ادامه دارد.

کد خبر: ۱۸۲٬۶۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha