۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۱
استاندار گلستان عاملان رکود بازار مسکن در گرگان را بازخواست کند
عضو انجمن انبوه سازان گلستان:

استاندار گلستان عاملان رکود بازار مسکن در گرگان را بازخواست کند

گرگان- عامری، عضو انجمن انبوه سازان مسکن گلستان با اشاره به افزایش غیرمنطقی عوارض ساختمان در گرگان و رکود حاکم از این تصمیم در بازار مسکن، گفت: استاندار گلستان باید عاملان این شرایط را بازخواست کند.

حجت عامری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: نرخ گذاری عوارض ساختمان در گرگان هیچ تناسبی با تورم متوسط جامعه ندارد و این موضوع سبب شده تا گرگان به صدر گران ترین شهرهای کشور در حوزه نرخ عوارض برسد.

مدیرعامل شرکت کوبان خاک گلستان افزود: با وجود آنکه در جلسات مکرر مانند شورای مسکن استان، استاندار گلستان خواستار بازنگری در نرخ عوارض ساختمان شده اما با این وجود عده ای مقاومت می کنند.

وی ادامه داد: وقتی رونق اقتصادی و توسعه ساخت مسکن به عنوان پیشانی شعارهای دولت مطرح شده نباید اجازه داد عده ای مانع تحقق شعار دولت شوند.

عامری گفت: انتظار است تا استاندار با مسببان وضع فعلی مسکن در گرگان که منجر به رکود شدید در این بازار شده، برخورد و آنها را بازخواست کند.

عضو انجمن انبوه سازان مسکن گلستان اضافه کرد: نرخ عوارض در قیاس با شهرهای همجوار و یا شهرهای ساحلی مازندران به مراتب بالاتر است و سود حاصله از فعالیت در حوزه مسکن در گرگان به مراتب کمتر از سایر شهرها است.

عامری گفت: نرخ عوارض ساختمان اگر رقم معقول و همتراز با نرخ تورم باشد موجب همراهی انبوه سازان خواهد شد و می تواند نقش موثری در تامین هزینه های جاری شهر مانند تامین نقدینگی برای پروژه های عمرانی و یا پرداخت حقوق پرسنل ایفا کند.

کد خبر: ۱۸۲٬۵۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      0 0
      استاندار محترم استان گلستان.تیمی را برای ارزیابی نرخ تورم در زمینه مسکن تشکیل بدهد وبا کسانی که در این زمینه نقش داشتند و به گرانی مسکن وغیره ...در این استان دامن زده اند بدون تعارف با جدیت برخورد قاطع کند
    • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      0 0
      مایه امتیازبرق میخایم بگیریم میگه هزینش میشه ۱۱۰۰۰۰۰۰تومان الان ۸ماهه توخونه زندگی میکنیم اخه به کی بگی فایده نداره