۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
حفظ سرمایه طلافروشان بازار قزوین در پیچ‌وتاب مشکلات اداری میراث فرهنگی
رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان قزوین:

حفظ سرمایه طلافروشان بازار قزوین در پیچ‌وتاب مشکلات اداری میراث فرهنگی

قزوین - رئیس اتحادیه طلا، جواهر قزوین گفت: نصب گاوصندوق‌های جک دار در  بازار سنتی قزوین به دلایل میراثی ممنوع اعلام‌شده است در حالی‌ که سرمایه بیش از ۸۰ طلا فروش قزوینی فعال در این بازار با گاوصندوق‌های سنتی حفظ نمی‌شود.

محمد فرج ‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در قزوین بیان کرد: یکی از مشکلاتی که چند سالی است طلافروشان قزوینی فعال در بازار سنتی را درگیر خودکرده است مسئله استفاده از گاوصندوق‌های جک دار با ایمنی بالاست که می‌تواند تضمینی برای حفظ سرمایه این افراد باشد.

وی گفت: این در حالی است که نصب این گاوصندوق‌ها به دلایل مختلف از سوی میراث فرهنگی  ممنوع شده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان قزوین اظهار کرد: حفظ میراث فرهنگی از خواسته‌های ما نیز هست اما به شرطی که مانعی برای فعالیت و امنیت ایجاد نکند و به نظر ما منطقی نیست که امروز بازار طلافروش‌ها فقط اسم میراث فرهنگی را یدک می‌کشد و هیچ خدمتی به این بازار و این بنا ارائه نمی‌شود.

فرج زاده افزود: این‌که سقف بازار سنتی در حال تخریب است مشکل‌دار شده با این سیاست که اجازه تعمیر و بهسازی در این بازار به طلافروشان نمی‌دهند منطقی نیست.

وی تأکید کرد: شرایط ویژه بازار سنتی قزوین، ناایمن بودن آن ازنظر حوادث مختلف بارها از سوی مسئولان استان مطرح‌شده است و در کنار همین مسائل طلافروشان حق ‌دارند که نگران سرمایه‌های خود باشند.

طلافروشان قزوین پیشگام در کمک مؤمنانه

رئیس اتاق اصناف قزوین گفت: صنف طلافروشان قزوین به‌عنوان نخستین اصناف داوطلبانه در پی شیوع بیماری کرونا فعالیت خود را تعطیل کردند تا از اجتماع و شیوع بیشتر بیماری در شهر جلوگیری کنند.

فرج زاده اظهار کرد: فروش ایام پایانی سال در بسیاری از اصناف با سودآوری و فعالیت ۱۱ ماه دیگر سال برابر می‌کند اما طلافروشان قزوین به‌صورت داوطلبانه از این سود خود گذشتند تا در قطع زنجیره انتقال بیماری مشارکت کنند و امروز هم جزو پیشگامان در طرح کمک مؤمنانه هستند.

مالیات و رکود بازار  گره کور طلافروش‌ها

رئیس اتاق اصناف قزوین تأکید کرد: امروزه مسئله مالیات و رکود بازار مهم‌ترین دغدغه فعالین این حوزه در استان قزوین است و به یک چالش تبدیل‌شده است.

فرج زاده گفت: امیدواریم با توجه به همکاری خوبی که صنف طلافروشان در ایام مبارزه با شیوع بیماری کرونا با استان داشت در مباحث مالیاتی تخفیف‌هایی به این صنف تعلق گیرد.

وی عنوان کرد: بی‌ثباتی در بازار طلا امروز موجب شده است تا اطمینان از آینده این کسب‌وکار و میزان سودآوری برای طلافروشان به ‌شدت کاهش پیدا کند و در این ‌بین نیز مردم بیشتر از همه متضرر می‌شوند.

فروش طلای دست‌دوم در شبکه‌های اجتماعی غیرقانونی است

رئیس اتحادیه طلا، جواهر و رسته‌های وابسته بیان کرد: در پی رکودی که با شیوع بیماری کرونا و مشکلات اقتصادی مردم ایجادشده است مسئله فروش طلای دست‌ دوم در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها نیز مطرح‌شده است .

فرج زاده اظهار کرد: خرید و فروش طلا یک امر تخصصی است و قطعا مردم با دانش کم در این حوزه نمی‌توانند  وارد شوند  و خرید و فروش طلای دست ‌دوم از طریق شبکه‌های مجازی و سایت‌ها  متضرری جز خود مردم ندارد.

وی گفت:به دلیل مباحث تخصصی در محاسبات قیمت، وزن و عیار طلا از یک‌سو و مسائلی نظیر وزن رسوبات آن خریدوفروش طلای دست‌ دوم چیزی جز ضرر ندارد و در کنار ضرر مالی مشکلاتی نظیر عواقب و بیماری‌های پوستی و بهداشتی را نیز با خود به همراه خواهد داشت.

رعایت حقوق مصرف‌کننده خط‌ مشی اصلی طلافروشان است

رئیس اتحادیه طلا، جواهر و رسته‌های وابسته در بخش دیگری با اشاره به لزوم نصب تابلوهای ماهواره‌ای اعلام قیمت طلا در قزوین گفت: با سخت‌گیری و حساسیت ویژه‌ای که در این حوزه به خرج دادیم امروز نصب این تابلوها در تمامی طلافروشی‌های قزوین انجام‌شده است و قیمت دقیق  و لحظه‌ای طلا در معاملات لحاظ می‌شود.

فرج زاده گفت: مردم مهم‌ترین اصل برای ما هستند و قطعاً در با تمام توان تلاش می‌کنیم تا حقی از مصرف‌کننده تضییع نشود.

کد خبر: ۱۸٬۲۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha