۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶
گیلان نقطه پیوند ایران و اوراسیا| ۱۹ هزار میلیارد اعتبار سفر دولت تخصیص یافت
استاندار گیلان:

گیلان نقطه پیوند ایران و اوراسیا| ۱۹ هزار میلیارد اعتبار سفر دولت تخصیص یافت

رشت- استاندر گیلان با بیان این که گیلان می تواند نقطه پیوند و اتصال ایران به اوراسیا باشد، گفت: باید سهم اقتصاد منطقه را از آن استان کنیم.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، اسدالله عباسی با اشاره به اعتبار ۱۹ هزار میلیارد تومانی سفر پر خیر و برکت هیئت دولت برای گیلان، بیان کرد: این اعتبارات در بخش های مختلف زیرساختی راه، آب، گاز، کشاورزی و گردشگری و دیگر بخش ها دیده شده است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور آبرویش را برای مردمی کردن اقتصادی گذاشته است، افزود: دولت سیزدهم نسبت به اقتصاد و معیشت مردم دغدغه مند است و در این راستا اقدامات خوبی هم صورت گرفته است.

وی با اشاره به سوء مدیریت در سنوات گذشته در بخش های مختلف، بیان کرد: بسیاری کارهای انجام نشده و روی زمین مانده از گذشته باقی مانده و این موضوع روند کار را کند می کند.

نماینده عالی دولت در گیلان به رویکرد فسادستیزی دولت سیزدهم نیز اشاره و تصریح کرد: باید ریشه فساد را در بخش های مختلف مدیریتی و اداری خشکاند.

عباسی در ادامه با اشاره به تنش های آبی در مناطق مختلف استان، افزود: در بخش آب باید الگوی مصرف رعایت شود و مشارکت مردم در مدیریت مصرف بسیار اهمیت دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید متناسب جمعیت شهری و روستایی خدمات ارائه شود، گفت: زیرسازی، روکش و لکه گیری آسفالت محورهای روستایی بخش های رحمت آباد و بلوکات و خورگام رودبار در اولویت قرار گیرد.

عباسی لزوم توجه به بخش کشاورزی و دامپروری در بخش خورگام را ضروری خواند و بیان کرد: خورگام در بخش کشاورزی، دامداری و گردشگری حرف برای گفتن دارد که می طلبد اقدامات اساسی در این بخش صورت گیرد.

وی ادامه داد: اصلاح بازنگری و اجرای طرح هادی در مناطق روستایی شهرستان رودبار در اولویت قرار گیرد.

استاندار گیلان با اشاره به تفویض اختیار فرمانداران و بخشداران در شهرستان ها، اضافه کرد: بخشداران و فرمانداران نمایندگان تام الاختیار استاندار هستند و باید تلاش کنند در بخش و مرکز شهرستان مشکلات مردم را حل کنند.

عباسی با اشاره به مزیت های اتصال خط ریلی رشت - کاسپین، تصریح کرد: راه آهن رشت به کاسپین تحول عظیمی در اشتعال و اقتصاد گیلان ایجاد می کند زیرا گیلان می تواند نقطه پیوند ایران به منطقه اوراسیا باشد و سهم اقتصاد آن منطقه را از آن خود کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه جوانان در روستا سرمایه گذاری کنند، گفت: افرادی که در روستا بمانند و سرمایه گذاری کنند مورد حمایت دولت قرار می گیرند.

کد خبر: ۱۸۲٬۵۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha