۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷
آمادگی سازمان بنادر و دریانوردی برای اجرای الزامات ممیزی آیمو
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان مطرح کرد؛

آمادگی سازمان بنادر و دریانوردی برای اجرای الزامات ممیزی آیمو

بندرعباس- مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان بر لزوم آمادگی این سازمان در اجرای الزامات ممیزی سازمان جهانی دریانوردیIMO که تهیه گزارش‌های بررسی سوانح دریایی از اولویت‌های تیم ممیزی کننده است، تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حسین عباس‌نژاد در کارگاه آموزشی بررسی سوانح دریایی پیشرفته که با حضور کارشناسان دریایی بنادر کشور و به‌ میزبانی بندر شهید رجایی برگزار شد، با اشاره به نقش دریا در توسعه اقتصاد بین‌المللی، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دلیل برخورداری از سواحل طولانی در شمال و جنوب و نیز سابقه طولانی در امر دریانوردی، جایگاه ویژه‌ای در منطقه و سطح بین‌المللی دارد، لذا ارتقای سطح ایمنی همواره یکی از مهم‌ترین اهداف بخش دریایی کشور قلمداد می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در ادامه سخنان خود استمرار برگزاری کارگاه‌ها و همایش‌ها بررسی سوانح دریایی با رویکرد ارتقا و هم‌افزایی دانش کارشناسان این حوزه را ضروری دانست و افزود: برای پیشگیری از بروز سوانح دریایی علاوه بر توجه به ابزار و زیرساخت، به منابع انسانی و توانمندی افراد نیز باید توجه کرد.

عباس‌نژاد ضمن ابراز امیدواری در خصوص همکاری و مشارکت موسسات رده‌بندی و شرکت‌های کشتیرانی در فرآیند بررسی سوانح دریایی به منظور ارتقا ایمنی دریانوردی برای ناوگان ملی و در آبهای حاکمیتی گفت: بحث سوانح دریایی علاوه بر مساله زیست محیطی و آلایندگی از بعد نیروی انسانی نیز از سوی سازمان جهانی دریانوردی مورد تاکید است.

وی در این رابطه بر لزوم آمادگی سازمان بنادر و دریانوردی در اجرای الزامات ممیزی سازمان جهانی دریانوردی که تهیه گزارش‌های بررسی سوانح دریایی و لزوم رسیدگی به موقع در سوانح بسیار شدید را نیز از اولویت‌های تیم ممیزی کننده برشمرد.

شایان ذکر است؛ کارگاه آموزشی بررسی سوانح دریایی پیشرفته در بندر شهید رجایی با حضور کارشناسان دریایی کشور طی سه روز در مهرماه سال جاری در این بندر تجاری برگزار شد.

طی این دوره آموزشی ضمن مرور تعاریف و روش‌های جمع‌آوری اطلاعات سانحه و نحوه تحلیل و تهیه گزارش‌های بررسی سوانح آخرین مدل‌های مورد استفاده در صنعت دریایی برای فرآیند بررسی سوانح تشریح شد.

در ادامه کارگاه آموزشی به منظور انتقال دانش و اطلاعات بین فراگیران گزارش‌های سوانح دریایی کشورهای پیشرو در صنعت دریایی توسط شرکت‌کنندگان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر: ۱۸۲٬۴۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha