۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
تعاونی‌ها نقش موثری در تولید و اقتصاد کشور دارند
رئیس اتاق تعاون:

تعاونی‌ها نقش موثری در تولید و اقتصاد کشور دارند

رئیس اتاق تعاون می‌گوید: از ۷۱ هزار تعاونی فعال در کشور، بیش از ۲۵ هزار، در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند.

به گزارش بازار، ولی الله ترابی رئیس اتاق تعاون می‌گوید از ۷۱ هزار تعاونی فعال در کشور، بیش از ۲۵ هزار، در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند.

ترابی افزود: یکی از این تعاونی‌های موفق در شهرستان شهریار فعالیت می‌کند که با ارائه خدمات و تسهیلات کم بهره به کشاورزان توانسته قدم‌های موثری در تولید محصولات دامی و کشاورزی کشور بردارد.

به گفته وی، این تعاونی در سال ۱۳۳۸ با هدف کمک به حل مشکلات کشاورزان منطقه تاسیس شده و هم اکنون پس از ۶۳ سال فعالیت در اوج رونق و فعالیت اقتصادی قرار دارد.

رئیس هیئت مدیر شرکت تعاونی انقلاب شهریار افزود: تعاونی انقلاب بیش از ۱۳۰۰ نفر عضو دارد و با اشتغالزایی ۳۰۰ نفر هم اکنون به بیش از صد هزار نفر از شهروندان شهریاری خدمات و تسهیلات کشاورزی و گوناگونی ارائه می‌دهد.

ترابی ارائه تسهیلات بانکی کم بازده، فروشگاه ادوات کشاورزی و کلینیک گیاه پزشکی، فروشگاه لوازم خانگی و فروشگاه‌های مصرف را گوشه‌ای از خدمات این تعاونی عنوان و تاکید کرد: به جزء این خدمات، ارائه تسهیلات به کشاورزان که نیاز به وام فوری دارند، حمایت مالی از واحدهای تولیدی راکد و کمک به تنظیم بازار مصرف مرغ و گوشت از اقدامات دیگر این تعاونی است.

همچنین فروشگاه اداوات کشاورزی و کلینیک گیاه پزشکی این تعاونی توانسته در جهت کمک به کشاورزان عضو و دیگر باغداران اقدامات موثری انجام دهد.

به گفته علیرضا رهگذر مسئول فروشگاه عرضه ادوات کشاورزی این فروشگاه با فراهم آوردن انواع وسایل، چون دستگاه‌های علف زن، سم پاش، موتور برق، پمپ آب، تراکتور و انواع تیلر این وسایل را با شرایط و تسهیلات در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

همچنین محسن شمس مسئول کلینیک گیاه پزشکی نیز گفت: در این کلینیک انواع کودهای شیمیایی و ارگانیک، ریز مغزی‌ها و همچنین سموم شیمیایی و ارگانیگ به کشاورزان داده می‌شود و کشاورزان علاوه بر این از خدمات آزمایشگاه و آزمایش خاک و شناسایی بیماری نیز بهره می‌برند.

علاوه بر این‌ها این تعاونی توانسته با راه اندازی فروشگاه لوازم خانگی با هدف رواج ازدواج آسان و تشویق جوانان به ازدواج و تاسیس فروشگاه‌های مصرف و عرضه اجناس سوپر مارکتی، چون برنج و تخم مرغ، مواد مصرفی و انواع گوشت به ویژه گوشت مرغ در تنظیم بازار مصرف قدم‌هایی بردارد.

حمایت از واحدهای راکد تولید مرغداری و اجرای خرید قرار دادی با کشاورزان از دیگر خدمات این تعاونی در بخش کشاورزی است.

رئیس هیات مدیره تعاونی انقلاب در این باره گفت: واحدهای مرغداری که در زمان کرونا تعطیل شده بودند را با ارائه تسهیلات، دوباره به چرخه تولید بازگرداندیم و حتی در شهرهای فیروزکوه و دماوند نیز به مرغداران برای تولید کمک کردیم و توانستیم در یک دوره بیش از ۱۸۰ هزار قطعه مرغ تولید و در بازار مصرف توزیع کنیم، به طوری که با صلاحدید مسئولان تنظیم بازار مصرف،

استان تهران و تعدادی از شهرهای غرب استان به این تعاونی محول شد.

مدیر عامل شرکت تعاونی انقلاب نیر با اشاره به اجرای کشاورزی قرار دادی از سوی این تعاونی گفت: در سال گذشته با تعدادی از کشاورزان و باغداران کشور قراردادهای خرید محصولات را انجام دادیم و با ارائه انواع خدمات به کشاورزان، توانستیم محصولات تولیدی آن‌ها را به کشورهای عراق و عمان صادر کنیم.

کریم پور با اشاره با راه اندازی پایانه صادراتی از سوی این تعاونی و با همکاری دیگر اصناف تصریح کرد: در جهت حمایت از اشتغال‌های خرد، قرار براین شد، محصولات تولیدی کارگاه‌های کوچک با همکاری اصناف و دیگر تعاونی‌های کوچک، خریداری و به کشورهای مقصد صادر شود.

کد خبر: ۱۸۲٬۴۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha