۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
پسته دامغان سالانه ۵ هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

پسته دامغان سالانه ۵ هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد

دامغان- هاشمی، استاندار سمنان با بیان اینکه پسته دامغان با گردش مالی سالانه پنج هزار میلیارد تومان یکی از مزیت‌های اصلی استان است، گفت: سطح زیرکشت پسته دامغان ۱۷ هزار هکتار است.

سید محمدرضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار در حاشیه اختتامیه نهمین جشنواره ملی پسته ایران - دامغان با بیان اینکه امروز شاهد حضور وزیر جهاد کشاورزی، مسئول کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و مشاور وزیر امور خارجه در دامغان هستیم که نشان می دهد محصول پسته در این شهرستان یک برند اساسی محسوب می شود، تاکید کرد: نگاه دولت مردمی حجت الاسلام رئیسی، تقویت این مزیت است.

وی با بیان اینکه در استان سمنان مجموعاً ۱۹۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی وجود دارد که بیش از ۱۷ هزار هکتار سطح زیر کشت استان متعلق به پسته دامغان است، تاکید کرد: ۱۵ نوع پسته در شهرستان دامغان کشت می‌شود که هرکدام دارای مزیت ها و ویژگی های منحصر به فردی هستند که می توان از آنها ارزآوری خوبی داشت.

استاندار سمنان با بیان اینکه سالانه پنج هزار میلیارد تومان فروش پسته در دامغان رقم می خورد، تاکید کرد: مرغوب‌ترین محصول کشور به اذعان بسیاری از کارشناسان، پسته دامغان است.

۱۵ نوع پسته در شهرستان دامغان کشت می‌شود

هاشمی با بیان اینکه سالانه سه الی پنج هزار تن پسته دامغان صادر می شود، گفت: یکی از ظرفیت هایی که مزیت پسته برای اقتصاد استان ایجاد کرده، شش هزار نفر اشتغال زایی است که در بخش های مختلف تولید، فرآوری، حمل و نقل و ... مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه در شهرستان دامغان ۱۲۴ واحد تبدیلی در فرآوری پسته داریم که ۳۰ واحد تبدیلی مکانیزه است، تاکید کرد: سعی داریم با ایجاد ارزش افزوده برای پسته دامغان، از خام فروشی جلوگیری کنیم.

استاندار سمنان گفت: در سفر سال قبل رئیس جمهور به استان سمنان ۷۵۰ میلیارد تومان در حوزه کشاورزی برای بازسازی و اصلاح قنوات، توسعه گلخانه ای و آبیاری نوین اختصاص داده شده که برکات آن را امسال و سال آتی شاهد خواهیم بود.

هاشمی با بیان اینکه ۳۵ درصد از این اعتبار جذب شده است، گفت: دغدغه دامداران و طیور داران با تهاتر دام و نهاده های دامی مشکلات آنان حل خواهد شد.

به گزارش بازار، جشنواره پسته ایران، دامغان امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی، به کار خود پایان می‌دهد.

کد خبر: ۱۸۲٬۲۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha