۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴
۵ هزار تن کیوی و نارنگی از مازندران صادر شد
در گفتگو با بازار؛

۵ هزار تن کیوی و نارنگی از مازندران صادر شد

بابل- علائی مقدم، رئیس سازمان حفظ نباتات صادرات کیوی و نارنجی در مازندران را حدود پنج هزار تن ذکر کرد.

شاهپور علائی مقدم در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به خسارت آفت مگس مدیترانه ای اظهار داشت: این آفت دارای چند میزبان در بااغت از جمله شلیل، هلو، خرمالو و غیره است و باید مدیریت لازم را صورت دارد.

وی با اشاره به تهیه طرح و تصویب اعتبار افزود: ۱۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح مبارزه با آفات در باغات و مزارع مازندران مصوب شده است.

وی درباره طرح موسوم به انرژی اتمی برای مبارزه با آفات از طریق پرتودهی و نرعقیمی خواستار پای کارآمدن کشاورزان مختلف برای اجرای این طرح شد و گفت: این طرح اگر در باغی انجام و در باغ دیگر انجام نشود، منجر به جابجایی آفت خواهد شد.

علائی مقدم یادآور شد: جلسات مختلفی با سازمان انرژی اتمی انجام شد و با توجه به این که آفت مگس مدیترانه هر چندسال یک بار طغیان می کند نیازمند اعتبار هستیم و برای تامین سم و سمپاش اقدامات خوبی صورت گرفته است.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور سطح مزارع و اراضی باغی مازندران را ۶۰۰ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: تنوع کشت در استان بالا است و طرح مبارزه با بیماری ها و علف هرز در اراضی مازندران اجرا شده است.

وی میزان صادرات مرکبات شامل نارنگی را در مازندران سه هزار و ۷۰۰ تن اعلام کرد و گفت: هزار و ۲۳۰ تن کیوی نیز از این استان صادر شده است.

کد خبر: ۱۸۲٬۱۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • دکترمهدی.. IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      1 0
      همه این خرفادروغه،، اصلاصادراتی اتفاق نیوفتاده،،این صادری ک میکنن ماخبرداریم،روزی یک نیسان هم نیست... جراخبردروغ انتشارمیدین،،باغداراگرفتارشدن،،نارنگی سرباغ ۳هزارتومان،فقط خبربی اعتباروریشه اعلام میکنن،،بیاین بین کشاورزاببینین دردشوچیه.......؟؟؟؟