۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۸
 کاهش ذخایر اضطراری نفت در آمریکا

کاهش ذخایر اضطراری نفت در آمریکا

بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، بیش از هر یک از اسلاف خود، به شدت به ذخایر نفت از ذخایر اضطراری برای کاهش قیمت‌های بالا که رأی دهندگان از آن متنفرند، متکی بوده است.

به گزارش بازار، روسای جمهور عصای جادویی برای پنهان کردن تورم ندارند، اما ابزار قدرتمندی دارند که می‌تواند به کاهش درد ناشی از افزایش قیمت سوخت کمک کند که همان ذخیره استراتژیک نفت است

ذخایر استراتژیک نفت SPR) مجموعه‌ای از مخازن ذخیره سازی زیرزمینی است که مقادیر زیادی نفت خام را در خود جای می‌دهد که می‌تواند در طول جنگ‌ها و بحران‌ها یا سایر لحظات مشکل استفاده شود.

بایدن در استفاده از این ذخایر، به خصوص از زمانی که روسیه در فوریه به اوکراین حمله کرد، به هیچوقت خود را مورد معذوریت قرار نداد.

از زمان روی کار آمدن بایدن در ژانویه ۲۰۲۱، میزان نفت در SPR تقریباً یک سوم - به طور دقیق ۳۶ ٪ - کاهش یافته است. ذخایر نفت اضطراری در پایین‌ترین سطح خود از ژوئن ۱۹۸۴ است، زمانی که همه از اقتصاد ایالات متحده و تقاضای انرژی بسیار کمتر از امروز است.

بایدن هنوز کارش را تمام نکرده است. یک مقام ارشد دولت سه شنبه شب گفت که رئیس جمهور قصد دارد فروش ۱۵ میلیون بشکه دیگر از ذخایر استراتژیک نفت را اعلام کند.

بایدن برای مشاوران خود روشن کرده است که مایل است اجازه صادرات در آینده را بدهد تا بازار نفت را متعادل کند.

کد خبر: ۱۸۲٬۱۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha