۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۸
اثر مشوق های شهرداری گرگان در کاهش نرخ عوارض فراگیر نیست
در گفتگو با بازار بیان شد؛

اثر مشوق های شهرداری گرگان در کاهش نرخ عوارض فراگیر نیست

گرگان- محبی، دبیر انجمن انبوه سازان گلستان گفت: لایحه شهرداری برای اعمال بسته های تشویقی متقاضیان دریافت پروانه شامل پرداخت های اقساطی نشده و صرفاً افراد دارای تمکن مالی از آن بهره مند می شوند.

حمیدرضا محبی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: قیمت دفترچه عوارضی یک مصیب و مشکل بزرگ برای سازندگان مسکن در گرگان بود که با وجود برخورداری از دو مصوبه شورای مسکن و شورای رفع موانع تولید اقدامی موثری برای اصلاح آن انجام نشد.

دبیر انجمن انبوه سازان گلستان افزود: تنها به مدت ۴۰ روز شهرداری گرگان تخفیفاتی را در تعیین نرخ عوارض منطقه ای تعیین کرد و بر این اساس، سازندگان نرخ عوارض را براساس سال ۱۴۰۰ پرداخت کردند.

وی با اشاره به لایحه اخیر شهرداری و پیش بینی تخفیف ۳۰ درصدی در منطقه یک و تخفیف ۴۰ درصدی در مناطق دو و سه، بیان کرد: این مشوق ها صرفاً پرداخت های نقدی را شامل می شود و فراگیر نیست.

محبی ادامه داد: فقط کسانی که توان مالی بالایی دارند از این لایحه برخوردار می شوند و افرادی که عوارض را به صورت اقساط پرداخت می کنند از این مشوق بهره ای نخواهند برد.

این فعال صنعت ساختمان گفت: انتظار است شهرداری مشوق هایی لحاظ کند که شامل همه متقاضیان پروانه باشد تا صنعت ساختمان از رکود خارج شود.

وی اضافه کرد: انتظار است شهرداری گرگان برای انبوه سازان مسکن به عنوان مشتریان دایمی خود مشوق های بهتری منظور کرده تا علاوه بر تحقق درآمدهای پیش بینی شده شهرداری، زمینه رونق بازار مسکن در شهر گرگان را فراهم کند.

دبیر انجمن انبوه سازان گلستان اظهار کرد: اعضای کانون انبوه سازان مسکن در گرگان در شش ماه نخست امسال فقط ۵۰ فقره پروانه گرفته اند در حالی که در مدت مشابه سال قبل ۸۵ فقره پروانه اخذ شد.

محبی گفت: با وجود کاهش تعداد و کاهش متراژ پروانه ها از ۱۹۶ هزار مترمربع در شش ماهه نخست سال گذشته به ۹۵ هزار مترمربع در سال جاری اما درآمد شهرداری گرگان از این محل هفت میلیارد تومان افزایش یافت و به عدد ۴۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: برخی از اعضای مدیریت شهری گرگان مدعی آن هستند که اصلاح نرخ عوارض به لحاظ شرایط قانونی میسر نیست اما یقیناً استاندار گلستان به عنوان رئیس شورای مسکن استان می تواند از ظرفیت های و جایگاه اجرایی خود برای اصلاح عوارض استفاده کرده و دستورات لازم را صادر کند.

دبیر انجمن انبوه سازان گلستان بیان کرد: متاسفانه مصوبات شورای مسکن استان از الزام قانونی برخوردار نیست و با وجود گذشت چند ما از مصوبه این شورا، مدیریت شهری گرگان به صورت کامل از آن تمکین نکرده است.

کد خبر: ۱۸۲٬۰۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha