۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵
تکمیل طرح‌های معدنی ایمیدرو به ارزش ۷۵۰ میلیون دلار
رییس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد

تکمیل طرح‌های معدنی ایمیدرو به ارزش ۷۵۰ میلیون دلار

جعفری، رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی از تکمیل و افتتاح طرح‌های معدنی به ارزش ۷۵۰ میلیون دلار در سال گذشته خبر داد.

به گزارش بازار، وجیه اله جعفری با اشاره به ارزآوری و توسعه صادرات غیرنفتی کشور از طریق بخش معدن و صنایع معدنی گفت: پیش بینی می‌شود ارزش طرح‌های تکمیلی و افتتاحی سازمان توسعه نوسازی معادن در سال ۱۴۰۱ به ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار برسد.

وی از سرمایه گذاری ۲۳.۳ میلیارد دلاری در طرح‌های حوزه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو از بدو تاسیس خبر داد و گفت: تا پایان سال ۱۴۰۴ با رشد ۱۲ میلیارد دلاری در مجموع میزان ارزش سرمایه گذاری در این حوزه به ۳۵ میلیارد دلار خواهد رسید.

۲۸ درصد معاملات بورس در اختیار صنایع معدنی
جعفری ادامه داد: حدود ۲۸ درصد از بازار بورس ایران در اختیار بخش معدن و صنایع معدنی است که این امر نقش موثری در اقتصاد مردم کشور دارد.

رییس هیئت عامل ایمیدرو با بیان اینکه توسعه آتی صنعت مستلزم تامین زیرساخت‌ها از جمله آب است گفت: این امر نیازمند برنامه ریزی و هماهنگی سازمان‌های متولی است، زیرا آب از طریق صنایع کشور ارزش افزوده ایجاد می‌کند و موجب رضایت و استفاده مردم کشور خواهد شد.

وی افزود: امروزه در حوزه فولاد به بخشی از زنجیره تولید دست یافته ایم، اما هنوز کار ادامه دارد و در زنجیره پایین دستی نیازمند برنامه ریزی و کار جدی هستیم تا بتوان اشتغال و ارزش افزوده بیشتر ایجاد کرد. همچنین باید تلاش شود تا محصول نهایی با قیمت مناسب به مصرف کننده عرضه شود که لازمه نظارت جدی است.

کد خبر: ۱۸۲٬۰۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha