۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
نشست کارگروه بهره‌وری شرکت نفت مناطق مرکزی برگزار شد

نشست کارگروه بهره‌وری شرکت نفت مناطق مرکزی برگزار شد

نشست کارگروه بهره‌وری شرکت نفت مناطق مرکزی در دوره تازه به‌منظور اجرایی‌ کردن برنامه جامع نظام بهره‌وری کشور و آئین‌نامه نظام مدیریت بهره‌وری صنعت نفت برگزار شد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، این نشست به‌منظور ایجاد زمینه ارتقای این مهم در شرکت و بررسی نتایج حاصل از پایش پروژه‌های مرتبط و سنجش شاخص‌های سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ و سال ۱۴۰۰ نسبت به ۱۳۹۹، برگزار شد.

محمود شفیعیان، رئیس مهندسی سیستم‌ها و بهره‌وری، به‌عنوان دبیر کمیته بهره‌وری شرکت نفت مناطق مرکزی ایران درباره این نشست اظهار کرد: در این نشست که با حضور مدیرعامل، اعضای کارگروه یادشده و جمعی از مسئولان ارشد سازمان برگزار شد، پایش فصلی برنامه‌های امسال ارتقای بهره‌وری سازمان، مصوب سازمان ملی بهره‌وری کشور و بازتاب نتایج آن به شرکت ملی نفت ایران و برنامه‌ریزی برای اجرای نشست‌های آموزشی مرتبط با حوزه بهره‌وری برای مدیران و کارشناسان به‌صورت مجزا، از جمله مهم‌ترین مواردی بود که مطرح‌ شد.

وی افزود: ارائه و بررسی برنامه‌های ارتقای بهره‌وری سال ۱۴۰۲ در کارگروه‌های تخصصی ستاد و شرکت‌های تابع و ارسال به‌موقع نتایج آن در نشست آینده کارگروه بهره‌وری شرکت، تسهیل‌گری ویژه از سوی اداره مهندسی سیستم‌ها و بهره‌وری به‌منظور تعریف برنامه‌ها و شاخص‌های آن برای مدیریت‌ها و اداره‌های ستادی و شرکت‌های تابع و امکان‌سنجی و بررسی انتخاب و استفاده از خدمات شرکت‌های مشاور برای ارتقای این مهم نیز از دیگر مصوبه‌های نشست به‌شمار می‌رود.

به‌منظور ایجاد انگیزه در بخش‌ها و کارکنان دخیل در تدوین، اجرا و پایش برنامه‌های ارتقای بهره‌وری، طرح پیشنهادی تخصیص ضریب در پاداش بهره‌وری کارکنان از سوی کمیته بهره‌وری با پیشنهاد دبیر کمیته مطرح و مقرر شد بررسی و مراتب در نشست آینده برای تصمیم‌گیری ارائه شود.

بر اساس این گزارش، مهدی حیدری، مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و رئیس کمیته بهره‌وری شرکت، با برشمردن اهمیت نقش شرکت‌های دولتی در اقتصاد کشور با توجه به سهم ۴.۵ درصدی از تولید ناخالص داخلی و از طرفی بودجه هزار و ۸۰۰ هزار میلیارد تومان این شرکت‌ها در مقابل بودجه عمومی هزار و ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی در سال ۱۴۰۰، خواستار پیاده‌سازی و ارتقای چرخه بهره‌وری در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و همچنین شرکت‌های تابع شد.

وی افزود: از این رو باید تمامی مدیران و کارکنان شرکت‌ها با همراهی یکدیگر، نسبت به اشاعه فرهنگ استفاده کارا از منابع و اثربخشی حداکثری نهاده‌های منتج به توسعه مأموریت‌های محوله سازمان همت کنند و از فرصت ایجاد شده در قانون بودجه ۱۴۰۱ به‌نحو شایسته بهره گیرند.

رئیس کمیته بهره‌وری شرکت نفت مناطق مرکزی، پس از ارائه گزارش اداره مهندسی سیستم‌ها و بهره‌وری از اقدام‌های انجام‌شده و برنامه‌های پیش رو در این‌ باره مکلف کرد که اداره یادشده، با جمع‌آوری دیدگاه‌های همه ارکان مرتبط در شرکت، طرح‌های امسال را پیاده‌سازی و با تجربه‌اندوزی از درس‌آموخته‌های آن، برنامه‌های سال ۱۴۰۲ را گردآوری، یکپارچه‌سازی، تدوین نهایی و منتشر کند.

کد خبر: ۱۸۱٬۹۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha