۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
استفاده از ظرفیت دانش بنیان ها و نبوغ جوانان در دستور کار وزارت تعاون قرار می گیرد
وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

استفاده از ظرفیت دانش بنیان ها و نبوغ جوانان در دستور کار وزارت تعاون قرار می گیرد

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: انتخاب تیم مدیریتی لایق، شایسته، توانمند، دوستدار مردم و استفاده از دانش بنیان ها و نبوغ جوانان از برنامه های ما در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

به گزارش بازار، سید صولت مرتضوی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲۷ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در دفاع از برنامه های خود برای تصدی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: خالصانه ترین سلام های حضرت آیت الله رئیسی رئیس جمهور را خدمت تک تک نمایندگان ابلاغ می کنم. عدم حضور ایشان در جلسه امروز به دلیل برگزاری نشست هیات وزیران و دولت بود، از آنجا که بررسی مسائلی در دستورکار قرار داشت حضور ایشان در نشست هیات وزیران ضرورت داشت.

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نمایندگان مجلس رفتارهای بسیار شایسته و نگاه های کارشناسی دارند و از آن ها و هیات رئیسه به ویژه برادر گرامی دکتر قالیباف بسیار سپاسگزارم، افزود: بنده روستازاده هستم و افتخار می کنم که با جامعه هدف وزارت تعاون همزاد پنداری دارم.

مرتضوی با بیان اینکه من فرزند ایران اسلامی هستم و به فرزند ایرانی بودن افتخار می کنم، اضافه کرد: همانگونه که موافقان و مخالفان مطرح کردند وزارت تعاون وزارتخانه ای است که حوزه های آن گستردگی بسیار دارد.

وی با اشاره به اینکه من موضوعات و مسائل نظام تعاون و کار را به خوبی احصاء کردم، ادامه داد: موضوعاتی مانند تعاونی ها، رفاه اجتماعی، اشتغال، اعزام نیروی کار به خارج از کشور، آسیب های اجتماعی، نظارت بر نیروی کاری که از کشورهای همسایه در ایران اقامت دارند و ... از جمله مباحثی است که در این وزارتخانه وجود دارد.

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیکاری، ورشکستگی صندوق های بازنشستگی، عدم انتفاع شرکت های وابسته و مشکلات آموزشی و پژوهشی این حوزه ها از جمله مشکلات دانست و افزود: برای برون رفت از این مباحث باید به عدالت محوری توجه ویژه شود و عدالت در تمام ماموریت ها و برنامه ها در دستورکار قرار گیرد. همچنین مسئله محوری باید در تدوین و اجرای تمام طرح ها مدنظر قرار گیرد.

مرتضوی با بیان اینکه جاده دولت با مجلس جاده ای دوطرفه است، تصریح کرد: انتخاب تیم مدیریتی لایق، شایسته، توانمند، دوستدار مردم و استفاده از دانش بنیان ها، نبوغ جوانان از برنامه های ما در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی اضافه کرد: آمایش سرزمین، عنایت به مشورت نخبگانی به ویژه تعامل و مشورت با نمایندگان مجلس و کمیسیون های تخصصی در دستورکار ما قرار دارد.

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: همچنین به موضوع سه جانبه گرایی و حمایت از کارگران و کارفرمایان و توجه ویژه به نظرات نمایندگان این دو گروه و پرهیز از تصمیمات خلق الساعه رویکرد دیگر ما است.

مرتضوی مبارزه کامل و همه جانبه با فساد، نهادینه کردن نظارت دستگاه های نظارتی را از دیگر دستورکارها توصیف کرد و گفت: شفافیت و پاسخگویی شعار همیشگی ما خواهد بود، ما برنامه تحولی تقدیم کردیم و مشتاقیم دوستانی که در مخالفت صحبت کردند به نقد برنامه های ما بپردازند، با نقد منصفانه می توانیم به توفیقات وسیعی دست یابیم.

کد خبر: ۱۸۱٬۸۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha