۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱
معرفی انواع لیبل برای محصولا شما

معرفی انواع لیبل برای محصولا شما

لیبل یک تکه کاغذ، پلیمر، پارچه یا فلز می باشد که می توان اطلاعاتی را در رابطه با محصول،آدرس،اسم و مشخصات فنی بر روی آن چاپ کرد.

به گزارش بازار، لیبل یک تکه کاغذ، پلیمر، پارچه یا فلز می باشد که می توان اطلاعاتی را در رابطه با محصول،آدرس،اسم و مشخصات فنی بر روی آن چاپ کرد. در لیبل ها موارد مصرف متنوعی دارند که عبارتند از شناسایی محصول،تگ های اسم، تبلیغات، هشدار و… می باشد.لیبل های هولوگرام انواع و کاربردهای مختلفی دارند مانند لیبل صدفی ، لیبل چاپی و … که در ذیل به تقضیل به آشنایی با لیبل ها پرداخته شده است.

1-چاپ لیبل صدفی

در چاپ لیبل صدفی که به چاپ PVC نیز مشهور شده، از مواد اولیه پلاستیکی استفاده می‌شود. لیبل‌ صدفی هم مثل دیگر لیبل‌ها به صورت برچسبی تولید می‌شوند و در پشت آن‌ها از چسب استفاده شده است. از ویژگی‌های این برچسب‌ها می‌توان به سطح صاف، استحکام بالا در برابر کشیدگی و پارگی و همینطور مقاومت در برابر هرگونه تغییر دما و آب به خاطر ماهیت پلاستیکی آن اشاره کرد. به همین خاطر هم هست که معمولاً روی محصولات مرتبط با آب مثل انواع شامپوها و پودرهای شوینده و همینطور خودروسازی و تهیه رنگ از این لیبل استفاده می‌شود.

2- چاپ فلکسو

معرفی انواع لیبل برای محصولا شما

چاپ فلکسو از جمله چاپ های برجسته می‌باشد که بیشتر در صنعت بسته‌بندی کالا استفاده میشود و می توان از چاپ فلکسو در چاپ روی پلاستیک ، سلفون و مقوا استفاده کرد.

تاریخچه چاپ فلکسو به سال ۱۹۹۰ بر می‌گردد که از اینجا برای چاپ پاکت و ساک های کاغذی استفاده می‌شد و به تدریج از روش لتر پرس پیشی گرفته و به عنوان یک روش چاپ ساده و پرطرفدار به شمار میرود سیستم تغذیه آن به صورت رول می باشد و در آن از یک سیستم مرکب دان ساده نیز استفاده شده است.

همانطور که گفته شد فلکسوگرافی یک روشی می باشد که برای بسته‌بندی کالا مورد استفاده قرار می گیرد.

طرز استفاده از این چاپ به این صورت می باشد که ابتدا تصویر را به عنوان یک طرح برجسته و سه بعدی بر روی یک ماده از جنس پلاستیک یا پلیمر چاپ می کنند مانند چاپی که بچه ها با سیب زمینی بر روی کاغذ می کشند.

در روش چاپ فلکسو سطح مقوا با صفحه چاپ در تماس می باشد و به عنوان یک روش برای چاپ بر روی هر نوع سطحی که ناصاف است استفاده می شود.

کاربردهای چاپ فلکسو

چاپ لیبلی که در پشت آن چسب دارد

چاپ انواع مختلف پاکت

چاپ روزنامه و کتاب ها و جلد های کتاب ها

کارتون نگهداری مواد غذایی و مایعات و کارتون های مقوایی

کارتون هایی که از مقوای کنگره‌دار ساخته شده‌اند و ساک دستی های پلاستیکی و کاغذی

فروش کاغذ تحریر

3 لیبل چاپی

معرفی انواع لیبل برای محصولا شما

این روش بطور وسیعی جهت چاپ سطوح به کار رفته در بسته بندی مواد غذایی  ( مانند لیبل استفاده شده در شیشه ترشیجات، مرباجات، آبغوره و سرکه، گلاب، عسل، مواد لبنی همچون ماست و دوغ و… ) بسته بندی لیبل چاپی آرایشی بهداشتی ( شامل انواع اکسیدان ها، شوینده ها، پاک کننده ها و… ) بسته بندی لیبل های دارویی ( مناسب برای شرکت های تولید دارو جهت نصب لیبل روی شیشه های دارو ) و همچنین صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، صنایع برق و الکترونیک، صنایع نساجی و بافندگی، صنایع فلزی و پلاستیکی و لیبل لوازم یدکی خودرو به کار می رود. همچنین از آن می توان برای چاپ سطح وسیعی با یک رنگ یکنواخت و یکدست ( لیبل تنپلات یا تمپلات ) استفاده کرد. روش فلکسو از روشی های چاپی است که همواره گسترش و پیشرفت بسیار سریعی را بر خود دیده است. البته نباید تصور کرد که این روش تنها برای چاپ محصولاتی خاص کاربرد دارد.

در واقع قابلیت این روش برای چاپ انواع مختلفی از سطوح چاپی باعث شده تا گستره وسیعی از محصولات با این روش قابل چاپ باشند. بسته بندی مواد غذایی همانطور که اشاره شد یکی از مهمترین میادین کاربرد این روش چاپی است. شایان ذکر است که کلیشه برجسته و منعطفی که در چاپ فلکسو از آن استفاده می شود نواحی تصویری در آن بالاتر از نواحی غیر چاپی است.

خدمات پس از چاپ:

طلا یا نقره کوب:

یکی دیگر از روش های متداول بعد از چاپ روی لیبل چاپی، طلا یا نقره کوب بوده که تاثیر بصری ویژه ای در مخاطب ایجاد کرده و جایگاه ویژه ای دارد و جلوه بسیار زیبایی به چاپ لیبل می بخشد. طلاکوب یا نقره کوب از طریق گراور که جنسی آهنی دارد و طرح مورد نظر در آن حک شده دراثر گرما و فشار ( ضربه ی دستگاه ) بر روی لیبل ایجاد می شود.

لمینت یا سلفون:

ایجاد یک لایه نازک سلفون  ( لمینت ) از طریق چسباندن آن بر روی لیبل چاپی که می تواند جلوه خاصی به لیبل ببخشد و باعث براقیت آن شود و همچنین از افت کیفیت لیبل در برابر عوامل خارجی نظیر رطوبت و نور و…. محافظت می کند. سلفون به دو صورت مات و براق وجود دارد.

نتیجه گیری

لیبل ها میتوانند تاثیر زیادی بر فروش محصولات شما داشته باشند و همچنین به هدف افزایش کارایی محصول استفاده میشوند؛ البته به شرطی که به درستی از آنها استفاده کنید.

کد خبر: ۱۸۱٬۸۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha