۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
دستگاه دیپلماسی درصدد تسهیل فعالیت اقتصادی تجار ایرانی در سوریه باشد
نماینده مردم اراک در مجلس:

دستگاه دیپلماسی درصدد تسهیل فعالیت اقتصادی تجار ایرانی در سوریه باشد

نماینده مردم اراک با انتقاد از دولت به منظور عدم زمینه سازی برای حضور فعالان تجاری ایرانی در سوریه، گفت: می توان از فرصت بازسازی سوریه دستاوردهای اقتصادی زیادی را حاصل کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدحسن آصفری، در خصوص اهمیت توسعه مناسبات اقتصادی دوجانبه میان ایران و سوریه، گفت: کشورمان برای آزادی سوریه و مقابله با داعش هزینه های زیادی داده لذا امروزه کسانی می توانند در سوریه سرمایه گذاری کنند که بیشترین کمک را به مردم این کشور کرده اند و زمینه ساز بازگشت ثبات به آن شده اند.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دستگاه دیپلماسی کشورمان باید با برگزاری دیدارهای مشترک وزراء دو کشور و همچنین اتاق های مشترک، زمینه سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی را فراهم کند.

وی ادامه داد: در واقع امروزه فرصت اقتصادی وجود دارد که می توان از آن برای درآمدزایی استفاده کرد و این در حالیست که کشورهای بیگانه با مردم سوریه و حامی داعش درصدد تلاش بیشتر برای فعالیت اقتصادی و تجاری هستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با انتقاد از دولت به منظور عدم زمینه سازی برای حضور فعالان تجاری ایرانی در سوریه، افزود: می توان از فرصت بازسازی سوریه دستاوردهای اقتصادی زیادی را حاصل کرد اما اکنون این مهم میسر نشده است.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان باید تاکید کرد نمایندگان نیز در صورت نیاز به قانونگذاری و حتی رفع موانع آماده هستند و از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

کد خبر: ۱۸۱٬۶۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha