۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
هیچ دستگاهی حق ندارد کالای تولید شده داخل را از خارج وارد کشور کند
رئیس جمهور:

هیچ دستگاهی حق ندارد کالای تولید شده داخل را از خارج وارد کشور کند

رئیس جمهور با تاکید بر استقلال بنیاد ملی نخبگان گفت:دولت باید با همه امکانات در خدمت نخبگان و دانشگاه باشد.

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی روز سه شنبه در دوازدهمین همایش بنیاد ملی نخبگان که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، گفت: بنیاد ملی نخبگان باید به طور مستقیم زیر نظر دولت باشد تا به همه دستگاه ها خدمات ارایه دهد.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: دولت با همه امکانات باید در خدمت نخبگان و دانشگاه باشد.

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه دولت نسبت به استفاده از دانش و تجربه دیگران در تمام عالم و همه مراکز علمی عالم آمادگی دارد، خاطر نشان کرد: ما نسبت به استفاده از علم و دانش مرزی نداریم.

رئیس جمهور توجه به بخش فناوری ها در حوزه فعالیت های علمی را ضروری دانست و ادامه داد: در حوزه علمی یا فن‌آوری باید اقدامی شود تا بتوان با همه دستگاه‌ها کار کنند ضمن احترام به همه دستگاه‌ها و جایگاهشان، معتقد هستیم که این کار باید ویژه دنبال شود تا اثر بخش باشد.

رئیس جمهور گفت: نخبه می خواهد مستقل بیاندیشد و خلاقیت داشته باشد و نیاز مردم خود را رفع کند و وابسته به ثروت و قدرت نیست. نخبه باید از تمامی جهات مورد حمایت قرار گیرد و این وظیفه مسئولان است.

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه هیچ مسئول و دستگاهی حق ندارد محصول و کالاهای تولید شده داخل را که با استاندارهای داخلی قابل قبول است، از خارج وارد کشور کند، گفت: این کار جفا به تولید کشور است که کالایی از استاندارد داخلی برخوردار باشد اما از بیرون وارد شود. این جفا به تولید، اشتغال و صنعت کشور است و اگر دستگاهی چنین کند، تخلف محسوب می شود.

رئیس جمهور گفت: ما نمی‌خواهیم کشور با توصیه اداره شود ما بخش اجرایی هستیم و دیگر دستگاه‌ها توصیه، سیاستگذاری و رهنمود می‌دهند و ما باید هم در عرصه اجرا کنیم.

آیت الله رئیسی ادامه داد: از یک طرف کالایی با استاندارد تولید و از سوی دیگر کالای خارجی وارد می‌شود؛ امکان ندارد این کار ادامه یابد و دستگاه اجرایی باید جلوی این واردات را بگیرد و از تولید داخل حمایت کند.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین همایش ملی نخبگان و معاون سرآمدان بنیاد ملی نخبگان با شعار «حکمرانی نخبگان برای سرآمدی ایران» پس از سه سال تخیر با مشارکت ۵۰۰ نخبه و دستگاه‌های دولتی امروز در سالن اجلاس سران آغاز به کار کرد.

کد خبر: ۱۸۱٬۶۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha