۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
طرح فعالیت واحدهای تولیدی نیمه تمام تدوین شده است
معاون وزیر کشور:

طرح فعالیت واحدهای تولیدی نیمه تمام تدوین شده است

معاونان امور اقتصادی و عمرانی وزیر کشور در همایش سراسری استانداران از تدوین طرح فعال سازی واحدهای تولیدی نیمه تمام و اجرای طرح مسکن استیجاری در سطح کشور خبر دادند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، «بابک دین پرست» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور در کمیسیون تخصصی اقتصادی همایش استانداران سراسر کشور که در سالن پیامبر اعظم(ص) وزارت کشور برگزار شد، گفت: محور حرکت و برنامه ریزی اقتصادی استانداری ها در سال جاری، دستورالعمل ۳۰ گانه اقتصادی وزیر کشور است که در چارچوب سیاست های دولت و اولویت های کشور ابلاغ شده است.

وی افزود: حل چالش های اقتصادی و اتخاذ راه حل های کارآمد برای برون رفت از این چالش ها باید مبنای کار همه استانداران باشد.

معاون اقتصادی وزیر کشور در همین راستا از تهیه طرح فعال سازی واحدهای تولیدی نیمه تمام در کشور خبر داد که در دستورالعمل وزیر کشور به استانداران در سال جهش تولید مورد تاکید قرار گرفته است.

دین پرست گفت: در این همایش دو روزه در نظر داریم با احصای مشکلات و چالش های اقتصادی استان های سراسر کشور، برای حل آنها برنامه ریزی کنیم و در این زمینه، پیگیری های لازم را از طریق ریاست محترم جمهوری و همچنین نهادها و دستگاههای ذیربط انجام خواهیم داد.

«مهدی جمالی نژاد» معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور نیز با تاکید بر اینکه مسکن جزء پایه ای ترین نیاز هر فرد در جامعه انسانی است، گفت: با مشارکت شهرداری ها و دهیاری ها به دنبال اجرای طرح مسکن استیجاری در کل کشور هستیم.

وی با تشریح ابعاد این طرح افزود: قرار است طرح مسکن استیجاری ابتدا به صورت آزمایشی در شهر تهران اجرا شود و سپس، آن را در سایر شهرهای کشور اجرا کنیم.

جمالی نژاد با اشاره به اینکه مسکن یکی از محورهای مهم اقتصاد در کشور است، تصریح کرد: طبق آمارهای دقیق ۲۶ شغل به صورت مستقیم و ۲۰۰ شغل به شکل غیرمستقیم با اقتصاد مسکن ارتباط جدی دارند. به همین دلیل، اگر بتوانیم حوزه مسکن را به درستی ساماندهی کنیم، یک جهش جدی را در اقتصاد کشور شاهد خواهیم بود.

کد خبر: ۱۸٬۱۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha