۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱
۲ تا ۳ برابر نیاز داخل صنایع تبدیلی در کشور ایجاد شده است
دبیرکل صنایع غذایی ایران:

۲ تا ۳ برابر نیاز داخل صنایع تبدیلی در کشور ایجاد شده است

ساری- عزیزپور، دبیرکل صنایع غذایی ایران ظرفیت کارخانه های صنایع تبدیلی و غذایی را دو تا سه برابر نیاز داخلی بیان کرد و گفت: شرایط صنایع غذایی در بازارهای صادراتی مطلوب است.

رشید عزیزپور در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار این که بیش از ۱۵۰ میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور تولید می شود، افزود: این پتانسیل و ظرفیت بسیار قوی است و توان صنایع تبدیلی و غذایی ما را روشن می کند.

وی ظرفیت منصوبه کارخانجات صنایع تبدیلی را دو تا سه برابر نیاز داخلی ذکر کرد و گفت: در حوزه روغن نباتی نیز دو برابر نیاز داخلی ظرفیت کارخانه ای ایجاد شده است و این موضوع در دیگر صنایع نیز صدق می کند.

وی با عنوان این که توان تولیدی کافی نیست به شرایط مطلوب تولیدات صنایع غذایی در بازارهای صادراتی اشاره کرد و گفت: بازار صنایع تبدیلی و غذایی اطراف ما ۴۰۰ میلیون نفر است ولی هنوز نتوانستیم به طور کامل به این بازار دست یابیم.

عزیزپور روند تولید را در کشور مثبت و روبه جلو اظهار داشت: طی ۲۰ تا ۳۰ سال کشور انواع پنیر را وارد می کردیم و اکنون ظرفیت تولید شیر خام ۱۰ میلیون تن و بیش از هفت میلیون تن فرآورده های لبنی تولید می کنیم این درحالی که در کشور پاکستان ۵۵ میلیون تن شیر خام و ۱.۵ میلیون تن فرآورده های لبنی تولید می کند.

وی سهم ایران را از بازار غذای حلال هیچ دانست و گفت: این درحالی که بیش از یک تریلیون دلار ارزش این بازار است.

کد خبر: ۱۸۱٬۵۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha