۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱
قیمت نقره به ریزش خود ادامه خواهد داد| چشم انداز قیمت روشن نیست
تحلیل بازار فلزات گرانبها؛

قیمت نقره به ریزش خود ادامه خواهد داد| چشم انداز قیمت روشن نیست

هر اونس نقره با قیمت ۱۸۶۰ دلار معامله شد که حدود ۱۲ درصد کمتر از بالاترین سطح این ماه بوده و به نظر می رسد ریزش قیمت ادامه داشته باشد.

به گزارش بازار، قیمت نقره در ماه اکتبر به شدت کاهش یافت که دلیل آن نیز قرار داشتن شاخص دلار آمریکا در سطوح بالا بوده است. هر اونس نقره با قیمت ۱۸۶۰ دلار معامله شد که حدود ۱۲ درصد کمتر از بالاترین سطح این ماه بود. این قیمت همچنین به پایین ترین سطح خود از ۲۹ شهریور سال جاری نزدیک است.

نقره یک فلز مهم صنعتی و گرانبها است. در سراسر جهان برای تولید محصولاتی مانند ساعت و جواهرات، نیمه هادی ها و پنل های خورشیدی از نقره استفاده می شود. به عنوان یک فلز گرانبها، نقره اغلب به عنوان برادر کوچکتر طلا در نظر گرفته شده و معمولا حرکت قیمت آن در بازار با طلا مرتبط است.

قیمت شمش نقره در سال ۲۰۲۲ علیرغم عدم توازن در میزان عرضه و تقاضا تا حد چشمگیری کاهش یافته است. در سال ۲۰۲۱، کل عرضه طلا ۹۹۷ میلیون اونس برآورد شد و این در حالیست که کل تقاضای آن حدود ۱۰۴۹ میلیون اونس اعلام شده؛ موضوعی که منجر به ایجاد کسری ۷۹ میلیون اونسی طلا در بازار شد.

در سال ۲۰۲۲، برآوردها حاکی از آن است که کل عرضه ۱۰۸۰ میلیون اونس و تقاضا ۱۱۰۱ میلیون اونس خواهد بود. این منجر به کسری بیش از ۷۱ میلیون اونس خواهد شد.

با این حال، با وجود کسری رو به رشد در بخش عرضه، قیمت نقره به دلیل کندی اقتصاد چین و سیاست های جنگ طلبانه فدرال رزرو به شدت با مشکل مواجه شده است. در کنگره حزب کمونیست چین، رئیس جمهور شی جین پینگ گفت که دولتش به سیاست های فعلی مانند کاهش اهرم و کووید صفر ادامه خواهد داد. در نتیجه، تحلیلگران انتظار دارند که رشد اقتصادی این کشور امسال کمی عقب بماند.

پیش بینی قیمت نقره

قیمت نقره به ریزش خود ادامه خواهد داد| چشم انداز قیمت روشن نیست

نمودار قیمت نقره نشان می دهد که این فلز پس از رسیدن به ۲۱.۲۳ دلار در ۴ اکتبر در یک روند نزولی قوی قرار داشته است. در این دوره، نقره توانست به زیر سطح حمایت مهم در ۱۹.۹۱ دلار که کمترین سطح در ۵ اکتبر بود، حرکت کند.

قیمت هر اونس نقره کمتر از میانگین متحرک موزون حجمی ۲۵ روزه و ۵۰ روزه (VWMA) باقی مانده است. در عین حال، میانگین محدوده واقعی (ATR) به پایین ترین سطح از ۲۳ سپتامبر به این سو رسیده است. بنابراین، این احتمال وجود دارد که قیمت نقره همچنان به کاهش خود ادامه دهد زیرا فروشندگان حمایت کلیدی را در ۱۷.۹۳ دلار هدف قرار خواهند داد. حد ضرر این معامله روی ۱۹ دلار خواهد بود.

کد خبر: ۱۸۱٬۵۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha