۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۴
 افزایش بی‌سابقه ورشکستگی شرکت‌های ژاپنی

افزایش بی‌سابقه ورشکستگی شرکت‌های ژاپنی

به دلیل عدم توانایی کسب و کارها برای پرداخت بدهی‌های مربوط به تسهیلات همه‌گیری کرونا، بیش از ۳ هزار شرکت در ژاپن، در دوره آوریل تا سپتامبر ورشکست شدند.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، کیودو نیوز براساس نظرسنجی توکیو شوکو گزارش داد: تعداد ورشکستگی شرکت‌ها در ژاپن نسبت به دوره آوریل تا سپتامبر با ۶.۹ درصد افزایش به ۳۱۴۱ مورد رسید که اولین افزایش طی سه سال اخیر بود. این شرکت تحقیقاتی گفت که افزایش ورشکستگی‌ها ناشی از چالش‌هایی است که کسب‌وکارهای ژاپنی در بازپرداخت کمک‌های مالی دولت برای همه‌گیری دریافت کرده بودند.

تحلیل گران افزودند که تعداد ورشکستگی‌ها از ماه آگوست با قیمت بالای مواد خام حاصل از کاهش ارزش ین در برابر دلار آمریکا و سایر ارزهای اصلی افزایش یافته است. این نظرسنجی نشان داد که تنها در ماه سپتامبر، تعداد ورشکستگی‌ها در ژاپن با ۱۸.۶ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۵۹۹ مورد رسیده است.

تفکیک منطقه‌ای در ژاپن، نشان داد که ۲۹ استان، شامل هوکایدو و کیوتو، افزایش تعداد ورشکستگی داشتند، در حالی که ۱۶ استان، شامل اوزاکا و هیروشیما، کاهش را ثبت کردند. دو استان، شیزوئوکا و ناکازاکی، ارقام ثابتی را منتشر کردند.

کد خبر: ۱۸۱٬۴۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha