۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
اعمال محدودیت برای فرودگاه های بین المللی فاقد گواهی
بر اساس مصوبه هیات وزیران؛

اعمال محدودیت برای فرودگاه های بین المللی فاقد گواهی

بر اساس مصوبه هیات وزیران ، چنانچه فرودگاههای مرز هوایی و بین المللی، گواهی فرودگاهی دریافت نکنند با محدودیت هایی مواجه می شوند.

به گزارش بازار، بر اساس آیین نامه مدیریت بهره برداری احداث و توسعه فرودگاههای غیر نظامی مصوب هیئت وزیران مورخ ۱۴۰۱/۶/۳۰ فرودگاه های بین المللی، داخلی و مرز هوایی قبل از بهره برداری ملزم به دریافت گواهینامه فرودگاهی مطابق با مقررات و استانداردهای سازمان هواپیمایی کشوری هستند.

بر اساس این گزارش، شرایط ادامه عملیات فرودگاههای بین المللی و مرز هوایی که در زمان تصویب این آیین نامه فاقد گواهینامه فرودگاهی هستند مطابق با دستورالعمل های مربوط بوده و فرودگاههای بین المللی تا اول تیر ماه ۱۴۰۳و فرودگاههای داخلی دارای مرز هوایی تا ۱۰ آذر ۱۴۰۵مهلت دارند تا اقدام به دریافت گواهی فرودگاهی کنند.

طبق این مصوبه هیات وزیران، در صورتی که فرودگاهها اقدام به دریافت گواهی فرودگاهی نکنند، سازمان هواپیمایی کشوری مطابق با دستور العمل ها یک یا چند مورد از محدودیت های زیر را اعمال می کند:
۱- کاهش ظرفیت پروازهای بین المللی
۲- کاهش ظرفیت پروازهای داخلی
۳- توقف پروازهای بین المللی
۴- توقف پروازهای داخلی
۵- کاهش نوع رده هواپیما
۶- کاهش نوع عملیات فرودگاهی و محدودیت های عملیات
۷- الزام به کاهش تعرفه های خدماتی فرودگاه
۸- تعطیلی فرودگاه

گفتنی است هم اکنون از یازده فرودگاه بین المللی کشور تنها دو فرودگاه بندر عباس و زاهدان دارای گواهی هستند و فرودگاه امام خمینی که به عنوان دروازه ورودی کشور محسوب می شود نیز هنوز نتوانسته گواهی فرودگاهی خود را تمدید کند.

یکی از ایرادات ممیزهای سازمان جهانی هوانوردی (ایکائو) که شهریور ماه گذشته در سفر به ایران و بازدید از فرودگاهها گرفته شد، تمدید نشدن یا نداشتن گواهی فرودگاهی برای فرودگاه های بین المللی بوده است.

کد خبر: ۱۸۱٬۳۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha