۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
 صف کشتی ها در بنادر مازندران؛ افزایش عملیات بندری
بازار گزارش می دهد،

صف کشتی ها در بنادر مازندران؛ افزایش عملیات بندری

ساری - کشتی حامل انواع کالاهای و نهاده های اساسی در بنادر مازندران برای تخلیه به صف ایستاده اند.

خبرگزاری بازار؛ سال جاری ورود کشتی های حامل اقلام استراتژیک و اساسی در بنادر مازندران افزایش یافته و انبارهای استان مملو از ذخایر کالاهای اساسی است.

همزمان با سال جهش تولید، میزان ورود کالاهای اساسی و ذخایر استراتژیک در بنادر مازندران فزونی یافته و از فراساحل می توان، کشتی هایی که برای تخلیه و بارگیری کالا در دریا به صف ایستاده اند را به نظاره نشست.

سید محمد جعفری مدیرکل پشتیبانی امور دام استان مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در حال حاضر کشتی های زیادی برای تخلیه کالاهای اساسی در بنادر استان به صف ایستاده اند، افزود: همچنین انبارهای اساسی مملو از نهاده های دام و طیور است.

وی از افزایش ذخایر اقلام استراتژیک خبر داد و گفت: برای ترخیص نهاده های دامی در بنادر شمالی نیز پیگیری های لازم صورت گرفته است و تخلیه کالا منجر به افزایش ذخایر کالاهای استراتژیک شده است.

برای ترخیص نهاده های دامی در بنادر شمالی نیز پیگیری های لازم صورت گرفته است و تخلیه کالا منجر به افزایش ذخایر کالاهای استراتژیک شده است

وی در عین حال یادآور شد: با ترخیص و تخلیه کالاهای موجود در انبارها  و کشتی کمبود نهاده های دامی رفع و بر شمار ذخایر استراتژیک نیز افزوده می شود.

به گفته جعفری امسال ۴۳ هزار تن اقلام نظیر کنجاله، سویا و جو بین بهره برداران در استان توزیع شده است.

از بین کشتی های وارده به بنادر مازندران، امسال دو کشتی حامل روغن خوراکی به ظرفیت ۹ هزار تن وارد بنادر استان مازندران شده که در تامین این کالای استراتژیک نقش بسزایی خواهد داشت. علی یوسفی منش ناظر گمرکات مازندارن در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه در سال جاری تاکنون دو محموله روغن خوراکی وارد بنادر استان شده است، ورود این محموله را در تامین بخشی از ذخایر استراتژیک کشور موثر دانست و گفت: خوشبختانه امسال میزان واردات و صادرات انواع کالاها از طریق بنادر استان افزایش یافته است.

وی با اشاره به واردات بیش از ۲۷۱ هزار تن انواه کالا از طریق ۱۳ کشور به استان گفت: چربی ها، روغن های حیوانی و نباتی، جو و ذرت دامی از جمله کالاهایی است که از طریق کشتی های مختلف از کشویی هایی نظیر روسیه، امارات، ترکیه، قزاقستان و غیره وارد استان شده است.

چربی ها، روغن های حیوانی و نباتی، جو و ذرت دامی از جمله کالاهایی است که از طریق کشتی های مختلف از کشویی هایی نظیر روسیه، امارات، ترکیه، قزاقستان و غیره وارد استان شده است

یوسفی منش همچنین ادامه داد: صف کشتی ها نیز برای صادرات انواع کالاها نظیر فرآورده های لبنی، سیمان، کاغذ، بستنی، شربت های یخ زده و دیگر اقلام را برای بارگیری در سال چاری شاهد بودیم که منجر به صادرات ۸۷ هزار تن کالا شده است.

در بندر امیرآباد امسال ترانزیت خارجی نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد دوبرابری داشته است و بیش از ۶۶ هزار تن کالا در اولین ماه سال جاری به مقاصد مختلف روانه شده است.

همچنین تخلیه و بارگیری کالا در این بزرگترین بندر شمال کشور با رشد هشت درصدی به بیش از ۳۰۰ هزار تن رسیده است. محمدتقی انزان پور مدیرکل دریانوردی مازندران در گفتگوبا خبرنگار بازار با اشاره به سال جهش تولید گفت: امسال با حمایت های صورت گرفته شاهد رشد عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان هستیم و کشتی های زیادی به بنادر استان برای تخلیه و بارگیری پهلو گرفته اند.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود در سال جهش تولید شاهد رشد فعالیت های تخلیه و بارگیری وترانزیت کالا در بنادر باشیم، افزود: در سال جاری برای اولین بار، تخلیه و بارگیری کالا در اولین ماه سال جاری در بنادر استان رشد چشمگیری داشته است و در بندر نوشهر از ۱۰۰ هزار تن فراتر رفته است.

رشد فعالیت های بندری

انزان پور با عنوان اینکه میزان رشد عملیات بندری و تخلیه و بارگیری حضور کشتی ها در بنادر طی ۱۰ صاله گذشته بی سابقه بوده است، یادآور شد: این امر نویدبخش رشد قابل ملاحظه فعالیت ها در سال جهش تولید خواهیم بود.

رشد تخلیه و بارگیری کالا و صف کشتی ها در بنادر مازندران در حالی ثبت شده که شیوع کرونا سبب رکود بسیاری از فعالیت های اقتصادی در استان و کشور شده است و افزایش فعالیت های بندری حکایت از شتاب شاخص های اقتصادی خواهد بود.

مازندران سه بندر در نوشهر، فریدونکنار و امیرآباد دارد که سالانه بیش از هزار فروند کشتی در بنادر استان پهلوگیری می کند و توسعه فعالیت های بندری از شاخص های و مولفه ها برای جهش تولید به شمار می رود.

از میان بنادر مازندران، بندر امیرآباد به عنوان بزرگترین بندر و نسل سوم و جدید بنادر کشور محسوب می شود و با داشتن اراضی وسیع و پسکیرانه و ۱۵ پست اسکله در راستای عملیات بندری در حاشیه خزر فعالیت می کند.

کد خبر: ۱۸٬۱۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha