۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰
احتمال تعطیلی بیمارستان‌های آلمان به خاطر بحران سوخت

احتمال تعطیلی بیمارستان‌های آلمان به خاطر بحران سوخت

لوتریاخ، وزیر بهداشت آلمان یکشنبه شب هشدار داد که شاید بیمارستان‌ها به خاطر بحران سوخت و تورم کنونی تعطیل شوند.

به گزارش بازار، لوتریاخ به خبرگزاری ARD گفت که بیمارستان‌ها در شرایط خاصی قرار دارند، چرا که اگر به سرعت و به صورت جدی به داد آنها نرسیم، تعطیل خواهند شد.

وی افزود روز سه‌شنبه با کریستین لیندنر وزیر دارایی آلمان در خصوص میزان و اقداماتی که می‌توان برای کمک به بیمارستان‌ها انجام داد، گفت وگو خواهد کرد.

وزیر بهداشت آلمان خاطرنشان کرد: صحبت از تشکیل صندوق ویژه [مالی] به سبک آنچه برای ارتش آلمان رخ داد، نیست، چرا که نمی‌توانیم برای هر بخشی یک صندوق ویژه [برای کمک مالی] ایجاد کنیم.

در همین راستا، کاهش صادرات گاز روسیه به اروپا، قیمت هیزم و چوب در آلمان به دلیل ادامه بحران انرژی ۸۵.۷ درصد افزایش یافت.

اداره آمار آلمان در بیانیه‌ای که اول مهرماه منتشر شد، اعلام کرد: افزایش قیمت هیزم و گلوله‌های چوب در درجه اول ناشی از افزایش تقاضا است، زیرا بسیاری از آلمانی‌ها به این کالاها به عنوان راه‌های جایگزین برای گرم کردن خانه‌هایشان در بحبوحه افزایش قیمت‌های گاز، نفت و برق روی آورده‌اند.

بحران هزینه‌های زندگی بر اثر بالا رفتن قیمت‌های انرژی با نزدیک شدن به فصل سرد زمستان، نگرانی را در میان اروپایی‌ها افزایش داده و شهرهای اروپایی را هرچه بیشتر در کمین وقوع ناآرامی‌های اجتماعی و اعتراض‌ها قرار می‌دهد.

کد خبر: ۱۸۱٬۳۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha