۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
احیای شورای عالی استاندارد پس از ۲۰ سال
رئیس سازمان ملی استاندارد مطرح کرد

احیای شورای عالی استاندارد پس از ۲۰ سال

اسلام پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: شورای عالی استاندارد پس از ۲۰ سال احیا شد.

به گزارش بازار، مهدی اسلام پناه در همایش هفته استاندارد که با حضور مخبر معاون اول رئیس جمهور در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد افزود: در دولت سیزدهم که مصادف با دوره تحولی سازمان ملی استاندارد ایران است، اجرای بسیاری از تکالیف که شاید در ادوار گذشته مورد بی‌توجهی قرار گرفته بود، در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: همه استعدادها، ظرفیت‌ها و توان خود را به عنوان مدعی العموم برای ارتقای کیفیت زندگی مردم صرف می‌کنیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد خطاب به آقای مخبر گفت: قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد و تکالیف و وظایف متعددی را برای این سازمان تعریف کرده است.

اسلام پناه افزود: در دولت سیزدهم و دوران تحولی سازمان استاندارد، فرزندان ملت تلاش کردند تا بسیاری از این تکالیف را که شاید در دوره‌های قبلی به آن توجه نشده بود به سرانجام برسانند.

به گفته وی در این مدت کوتاه استانداردسازی و ارزیابی کیفیت و خدمات، انطباق و صدور گواهی کالا فعال شد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ادامه داد: در سازمان ملی استاندارد توانستیم با روحیه جهادی و باور انقلابی نظام استاندارد و تایید صلاحیت را در تحقق اهداف گام دوم انقلاب فعال و موثرتر کنیم.

اسلام پناه گفت: در این مدت شورای عالی استاندارد پس از ۲۰ سال با حضور مقامات عالی نظام احیا شد و مدل کیفیت جهان اسلام طراحی و به عنوان مبنای جایزه ملی کیفیت قرار گرفت.

وی درباره استاندارد محصولات دانش بنیان نیز افزود: در دوران تحولی این سازمان استانداردسازی محصولات دانش بنیان و نوظهور برای تسهیل تجاری سازی فعال، نظارت‌های تخصصی در حوزه اوزان و مقیاس‌ها برای مبارزه با کم فروشی آغاز و در کنار آن سند یکپارچه غذا با تمرکز بر اصالت کیفیت تدوین شده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: از آقای مخبر می‌خواهیم اصلاح ساختار تشکیلاتی سازمان استاندارد را در دولت پیگیری کند، زیرا این ساختار پیش از تصویب قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد مصوب سال ۹۶ بوده و با وجود تغییر عنوان ارتقای جایگاه اداری و افزایش ماموریت‌ها هنوز اصلاح نشده است.

اسلام پناه افزود: برخی از وظایف کلیدی مانند موضوع نشان حلال، استانداردسازی خدمات موانع دانش بنیان و ... که در ساختار قبلی گنجانده نشده بود هم اکنون در این سازمان جاری است و این بی توجهی تاریخی به نظام استاندارد کشور بسیار تاسف برانگیز است.

کد خبر: ۱۸۱٬۲۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha