۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸
 اسپیس ایکس ممکن است به تامین مالی سرویس ماهواره ای در اوکراین ادامه دهد
ایلان ماسک:

اسپیس ایکس ممکن است به تامین مالی سرویس ماهواره ای در اوکراین ادامه دهد

تأمین بودجه سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در اوکراین به معضلی برای دولت آمریکا و شرکت اسپیس ایکس بدل شده است.

به گزارش بازار، ایلان ماسک در توییتی به این موضوع اشاره کرد که شرکت موشکی او - اسپیس ایکس - ممکن است به تامین مالی سرویس اینترنت ماهواره ای استارلینک در اوکراین ادامه دهد.

اما لحن او این احتمال را نیز افزایش داد که رئیس شرکت تسلا تنها اظهاراتی طعنه آمیز را مطرح کرده است.

ماسک به کرات توئیت‌هایی عجیب را منتشر می‌کند و گه‌گاه به طور غیرعادی به مسائلی پیش پا افتاده می‌پردازد، مانند مجموعه‌ای از توییت‌های اخیرش که نشان می‌دهد یکی از شرکت‌هایش شروع به فروش خط تولید عطر خود کرده است.

مشخص نیست آیا اسپیس ایکس واقعاً برنامه جدیدی را برای خدمات‌رسانی در اوکراین تدوین کرده است یا خیر.

روز جمعه، مقامات ارشد ایالات متحده تایید کردند که ایلان ماسک رسما از وزارت دفاع خواسته است تا تامین مالی سرویس استارلینک را در اوکراین به عهده بگیرد.
استارلینک که خدمات اینترنت پهن باند را با استفاده از بیش از ۲۲۰۰ ماهواره در مدار پایین ارائه می‌کند، از اوایل منازعه اوکراین و روسیه ارتباطات مهمی را در میدان نبرد برای نیروهای نظامی اوکراین فراهم کرده است.

ماسک در حساب توییتر خود در این خصوص نوشت: «به جهنم... حتی اگر استارلینک هنوز در حال ضرر دادن باشد و شرکت‌های دیگر میلیاردها دلار از مالیات‌دهندگان دریافت کنند، ما فقط به صورت رایگان هزینه‌های مالی دولت اوکراین را تأمین می‌کنیم.»

اوایل روز جمعه، ماسک در توییتی اعلام کرد که اسپیس ایکس برای حمایت از نیازهای ارتباطی اوکراین، ماهیانه ۲۰ میلیون دلار (۱۷.۸ میلیون پوند) هزینه کرده است. تسلا بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر در این خصوص پاسخ نداد.

مقامات ارشد ایالات متحده که به شرط ناشناس ماندن در مورد موضوع حساسی که هنوز علنی نشده صحبت کردند، گفتند موضوع بودجه استارلینک در جلساتی مورد بحث قرار گرفته است و مقامات ارشد در حال بررسی این موضوع هستند.

کد خبر: ۱۸۱٬۱۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha