۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
 بسته صادرات ۳ میلیارد دلاری مازندران عملیاتی شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

بسته صادرات ۳ میلیارد دلاری مازندران عملیاتی شود

ساری - دبیر شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی مازندران گفت: بسته صادرات سه میلیارد دلاری استان باید تا سال ۱۴۰۰ محقق شود لذا از این‌رو رفع موانع فراروی الزامی است.

عبدالله مهاجر در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به تهیه بسته صادرات به ارزش سه میلیارد دلار در سال اظهار داشت: این بسته باید تا سال ۱۴۰۰ عملیات شود بنابراین لازم است دستگاه های مختلف برای رفع موانع فرارو، برنامه ریزی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سالانه حدود ۴۰۰ میلیون دلار صادرات در استان ثبت می شود عنوان کرد: این درحالی است که صادرات واقعی صورت گرفته در استان بیش از یک میلیارد دلار است و بسیاری از اقلام و کالاها از دیگر استان ها صادر می شود.

دبیر شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی مازندران با عنوان اینکه در سال جاری میزان صادرات از نظر وزنی رشد ۴۰ درصدی داشته است، ادامه داد: الحاق به اتحادیه اقتصادی ارواسیا زمینه و رغبت را برای صادرات بین تجار و بازرگانان افزایش می دهد و باید همه بخش ها دست به دست هم دهیم تا بتوانیم از این فرصت تاریخی استفاده کنیم.

مهاجر با اشاره به اینکه هم اکنون با همت و تلاش بخش خصوصی، تحریم ها در حال دورزدن است، تصریح کرد: باید قوانین مزاحم فراروی کسب و کار و توسعه صادرات را برداریم زیرا جزیره ای عمل کرده و سلیقه ای عمل کردن مانع مهم فراروی توسعه صادرات است.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران،همچنین به سرمایه گذاری حوزه صنعتی در استان اشاره کرد و با بیان رشد این سرمایه گذاری ها در سال جاری تاکید کرد: میزان سرمایه گذاری حوزه صنعتی در سال جاری رشد چندبرابری داشته و به عنوان نمونه بالغ بر یک‌هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صنعتی تا آذرماه در استان صورت گرفته است.

کد خبر: ۱٬۸۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha