۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲
تقویم اقتصادی فارکس چیست؟ معرفی کامل تقویم اقتصادی

تقویم اقتصادی فارکس چیست؟ معرفی کامل تقویم اقتصادی

فعالیت در بازارهای آنلاین مالی در چند سال اخیر به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است و کاربران به تعداد میلیونی از سراسر دنیا در این بازارها سرمایه‌گذاری می‌کنند.

به گزارش بازار، فعالیت در بازارهای آنلاین مالی در چند سال اخیر به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است و کاربران به تعداد میلیونی از سراسر دنیا در این بازارها سرمایه‌گذاری می‌کنند. به دلیل افزایش تعداد سرمایه‌گذاران و معامله­گران حرفه‌ای، تعداد این بازارها نیز بسیار زیاد است. در این میان برخی بازارها با داشتن حجم بالا معاملات روزانه در صدر توجه عمومی قرار دارند.

بازار فارکس بزرگ‌ترین مارکت اقتصادی دنیا است که با استفاده از ابزارهای خاصی می‌توانید سرمایه‌گذاری موفقی در آن داشته باشید.

انجام سرمایه‌گذاری سودآور از طریق یادگیری تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندامنتال و روانشناسی مارکت مالی است. تقویم اقتصادی فارکس از مهم‌ترین قسمت‌های بازار به شمار می‌رود که امکان انجام تحلیل بنیادی را برای کاربران فراهم می‌کند. علاوه‌براین سایت‌های مختلف خارجی و داخلی زمینه استفاده و تحلیل تقویم فارکس را برای کاربران و معامله‌گران فراهم کرده‌اند که آشنایی با آن‌ها برای داشتن معاملات موفق لازم و ضروری است.

تقویم اقتصادی فارکس را بیشتر بشناسید!

تقویم فارکس دارای یک جدول زمانی است که رویدادهای مهم اقتصادی سراسر دنیا که بر روی وضعیت و ارزش ارز و سهام مختلف مؤثر باشد، در آن منتشر می‌شود و به صورت روزانه آپدیت می‌شود.

میزان اهمیت این ابزار در بازار فارکس بسیار زیاد است؛ چراکه معامله­گران از این طریق متوجه می‌شوند که رویداد یا سخنرانی‌های مهم و مؤثر بر وضعیت بازار چه زمانی انجام می‌شوند. همچنین وضعیت ارز و سهام پس از این رویداد به چه صورت خواهد بود.

آگاهی کاربران از این مسائل باعث می‌شود تا تحلیل‌های انجام شده دقیق‌تر شود و روند سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای مختلف، با دقت بیشتری مورد بررسی قرار بگیرد تا به کسب سود منجر شود.

در تقویم اقتصادی فارکس همه داده‌ها از نظر اهمیت، زمان و جهت‌گیری مشخص شده‌اند. در نتیجه مطالعه آن به آسانی توسط معامله‌گران انجام می‌شود و دامنه اطلاعات موجود در آن در کنار گستردگی، راحت بررسی می‌شوند.

تقویم اقتصادی فارکس چیست؟ معرفی کامل تقویم اقتصادی

مزایا استفاده از تقویم اقتصادی فارکس

استفاده از اطلاعات ارائه شده در economic calendar توسط معامله‌گران مزیت‌های زیادی دارد. از جمله:

پیش‌بینی وضعیت حرکت برخی جفت ارزها در بازار

یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های تقویم اقتصادی فارکس امکان انجام پیش‌بینی برخی از جفت ارزها است که تأثیر مهمی در تغییرات قیمت دارد. مثلاً اگر رئیس بانک مرکزی آمریکا در چند روز آینده قرار سخنرانی داشته باشد، این احتمال وجود دارد که ارزش دلار یا طلا تحت تأثیر قرار بگیرد. در نتیجه باید وضعیت این جفت ارز بررسی شود تا از حرکات قیمتی آن‌ها سود مناسبی به معامله‌گر برسد.

وجود زمان کافی برای پیروزی در سرمایه­گذاری یا جلوگیری از شکست در بازار!

یکی دیگر از مزیت‌های تقویم اقتصادی فارکس آن است که معامله‌گر زمان مناسبی برای انجام تصمیم‌گیری در اختیار دارد.

در نتیجه فردی که می‌داند یک رویداد یا سخنرانی در وضعیت حرکات کنونی او در بازار تأثیر مثبتی داشته باشد، حتماً از این فرصت و زمان استفاده می‌کند که تصمیم‌گیری کند و حتی حجم معامله سودآور خود را افزایش دهد.

همچنین اگر کاربر بداند رویداد می‌تواند در موقعیت معاملاتی کنونی او تأثیر منفی داشته باشد، در زمان موجود وضعیت را بررسی می‌کند و مانع از آسیب رسیدن رویداد به منابع مالی خود می‌شود.

حضور هوشمندانه معامله‌گر در بازار!

برای انجام معامله‌گری در بازار فارکس سبک و استایل‌های مختلفی توسط کاربران اجرا می‌شود. مثلاً برخی از کاربران بازار به صورت روزانه یا اسکالپینگ در فارکس فعالیت می‌کنند که کوتاه مدت است و برخی دیگر نیز به صورت پاره‌وقت یا سوئینگ در بازار هستند که فعالیت آن‌ها بلندمدت است.

هر دو این معامله‌گران بر اساس سبک معامله‌گری خود می‌توانند از economic calendar استفاده کنند و در بازار هوشمندانه فعالیت کنند. در این شرایط انتخاب‌های انجام شده به بهترین شکل ممکن است و معامله گران حضور فعالی در بازار دارند.

امکان انجام برنامه‌ریزی توسط معامله‌گر!

آگاهی کاربران از رویدادهای آینده و پیش‌بینی‌های انجام شده، باعث می‌شود که بتوانند برنامه‌ریزی کنند و وضعیت فعلی خود را برای رویارویی با رویداد آماده کنند.

انجام برنامه‌ریزی برای معامله‌گرانی که به صورت روزانه یا کوتاه مدت در بازار فعالیت می‌کنند، بسیار مهم است. چراکه حرکات انجام شده توسط این معامله‌گران در طول روز مدام در حال تغییر است و باید برای کسب سود تعداد معاملات زیادی انجام دهند. در نتیجه هر چه برنامه دقیق­تر باشد، میزان سود نیز بیشتر می­شود.

تقویم اقتصادی فارکس چیست؟ معرفی کامل تقویم اقتصادی

بهترین سایت‌ها برای مشاهده تقویم فارکس!

خیلی از کاربران به دنبال سایت‌های معتبری هستند که در آن تقویم اقتصادی فارکس را مشاهده کنند؛ چراکه سایت‌های ارائه دهنده calendar بسیار زیاد هستند و انتخاب یک مورد از میان آن­ها کار دشواری به نظر می‌رسد.

  • سایت فارکس فکتوری برای دریافت رویدادهای اقتصادی و economic calendar یک گزینه مناسب است که معامله­گران می‌توانند از آن استفاده کنند و اطلاعات لازم را به دست آورند.
  • یکی دیگر از سایت‌های بسیار قوی در زمینه اطلاعات مربوط به بازار فارکس FXStreet است که یک تقویم اقتصادی بسیار خوب نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
  • از دیگر سایت‌های محبوب تریدرها می‌توان به سایت DailyFX اشاره کرد که کاربران زیادی در سطح دنیا از آن استفاده می‌کنند.
  •  چهارمین سایت برای انجام ترید بازار فارکس و بررسی تقویم آن Investing است. خیلی از معامله‌گران بازار فارکس این سایت را مورد توجه قرار می‌دهند و از آن استفاده می‌کنند. مراجعه به این سایت کمک می‌کند تا بتوانید از رویدادهایی که در آینده بازار فارکس قرار است رخ دهد، اطلاع پیدا کنید.
  • آخرین سایت مورد استفاده در بازار فارکس نیز Myfxbook است. economic calendar موجود در این سایت برای معامله‌گران بازار بسیار مفید و کاربردی است.

تقویم اقتصادی فارکس چیست؟ معرفی کامل تقویم اقتصادی

اهمیت وب­سایت دنیا ترید در بررسی تقویم فارکس!

استفاده از تقویم اقتصادی فارکس برای فعالیت در مارکت مالی گسترده و جهانی فارکس یک ضرورت محسوب می‌شود که کاربران مختلف از سرتاسر دنیا به صورت بلند مدت و کوتاه مدت از آن استفاده می‌کنند و در آن سرمایه‌گذاری‌ انجام می‌دهند. به همین جهت وبسایت‌های مختلفی اقدام به ارائه تقویم اقتصادی برای کاربران خود کرده‌اند.

در کنار سایت‌های محبوب گفته شده، سایت دنیا ترید نیز در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای برای کاربران خود انجام داده است و زمینه فعالیت این افراد را در economic calendar یا تقویم اقتصادی فارکس فراهم کرده است. انجام تمام سرمایه‌گذاری‌ها در این بازار که از رویدادهای جهانی تأثیر می‌پذیرد، ابتدا بهتر است از طریق سایت دنیا ترید بررسی شوند و سپس تصمیم‌گیری‌ها لازم صورت بگیرد.

کد خبر: ۱۸۱٬۰۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha