۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳
کسب و کارهای اینترنتی حقوق بگیر دارند| نتیجه عکس استفاده از اپلیکیشن های جایگزین
نماینده مردم استان فارس در گفتگو با بازار:

کسب و کارهای اینترنتی حقوق بگیر دارند| نتیجه عکس استفاده از اپلیکیشن های جایگزین

رشیدی نماینده مردم مرودشت در مجلس گفت: بسیاری از افراد در برخی اپلیکیشن ها سرمایه گذار و کسب و کار خود را با هزینه های زیادی راه اندازی کرده اند و حتی درآمد دارند و به تعدادی افراد حقوق پرداخت میکنند.

جلال رشیدی کوچی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به آسیب به کسب وکارهای اینترنتی در پی قطعی اینترنت و غیر فعال شدن برنامه های کاربردی اظهارکرد: حاکمیت باید به نحوی برنامه ریزی کند که به کسب و کارهای دیجیتال و مجازی آسیب نرسد و یا این آسیب در کمترین حد خود باشد.

وی ادامه داد: اینکه ما این فضا – فضای مجازی - را رها کنیم و در زمانی که آشوب و اغتشاشی در کشور ایجاد می شود، برویم و این فضا را ببندیم، حتما به کسب و کارهای اینترنتی صدمات زیادی وارد خواهیم کرد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از افراد در بخش فضای مجازی و در برخی اپلیکیشن ها سرمایه گذاری کرده اند و کسب و کار خود را با هزینه های زیادی راه اندازی کرده اند و حتی درآمد دارند و نهایتا به تعدادی افراد حقوق پرداخت می کنند. لذا حاکمیت باید این موارد را هم در نظر بگیرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مثال شبکه های اجتماعی همانند یک چاقوی جراحی است، تصریح کرد: حتما اگر این چاقوی جراحی دست یک پزشک بیافتد باعث نجات جان انسانی خواهد شد و بلعکس اگر دست فرد نامربوطی بیافتد، خواهد کشت. بنابراین ما باید با این نگاه در موضوع فضای مجازی حرکت کنیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: متاسفانه شاهد آسیب جدی به کسب و کارهای اینترنتی هستیم و باید از آنها به درستی حمایت کنیم.

وی درباره چگونگی رفع خسارات کسب و کارهای اینترنتی و ایجاد شبکه های جایگزینِ اپلیکیشن های پر مخاطبی که کسب و کارها بر روی آن بنا نهاده شده است، بیان کرد: اپلیکیشن های جایگزین در این شرایط جوابگو نیست.

وی ادامه داد: در حال حاضر فضا،فضای نا امن و ملتهبی است و اعتماد در پایین ترین سطح خود قرار دارد.

زمان مناسبی برای برنامه های جایگزین نیست

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس تاکید کرد: قطعا ما اگر در این فضای ملتهب بگوییم که مردم به جای فلان برنامه خارجی بیایند و از یک اپلیکیشن داخلی استفاده کنند، نتیجه عکس خواهد داد و حتی درباره این مسئله موضع گیری خواهد شد. بنابراین در حال حاضر زمان مناسبی برای معرفی برنامه های جایگزین نیست.

نماینده مردم مرودشت در مجلس با بیان اینکه ما باید برنامه های پر مخاطب را باز کنیم، تاکید کرد: ما باید به مرور زمان و با اطلاع رسانی، فضایی ایجاد کنیم که مردم با میل و رغبت پذیرای برنامه های جایگزین باشند چراکه تمام ارزش یک نرم افزار اجتماعی به مخاطبان آن بستگی دارد. لذا اگر برنامه مجازی مخاطب نداشته باشد، این برنامه مورد تایید مردم قرار نمی گیرد.

وی بیان کرد: بهترین راه این است که فعالیت اپلیکیشن های خارجی پس از آرام شدن شرایط کشور ادامه پیدا کند و بعد به کسب و کارها این امکان داده شود که در کنار فعالیتشان در اینستاگرام در برنامه های ایرانی هم فعالیت کنند چراکه این تغییرات باید پلکانی رخ دهد لذا اینکه ما یکدفعه در این بخش عمل کنیم حتما جز آسیب چیز دیگری عایدمان نخواهد شد.

کد خبر: ۱۸۰٬۹۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha