۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۴
 ناامنی غذایی هولناک ناشی از تورم جهانی

ناامنی غذایی هولناک ناشی از تورم جهانی

صندوق بین المللی پول اعلام کرد: تورم منجر به ناامنی غذایی هولناکی می‌شود.

به‌گزارش بازار به نقل از ایبِنا، رئیس صندوق بین المللی پول هشدار داد که بیش از ۱۲۰ میلیون نفر در جنوب صحرای آفریقا در معرض تهدید هستند. بر اساس چشم انداز اقتصادی صندوق بین المللی پول که روز جمعه منتشر شد، حدود ۱۲۳ میلیون نفر، که ۱۲ درصد از جمعیت جنوب صحرای آفریقا را تشکیل می‌دهند، تا پایان سال جاری با ناامنی غذایی حاد روبرو هستند.

انتظار می‌رود تعداد افرادی که در سال جاری با چالش غذایی مواجه شوند، نسبت به ۸۲ میلیون نفری که قبل از همه گیری مبتلا شده بودند، افزایش ۵۰ درصدی داشته باشد. این افزایش چشمگیر به اثرات منفی کرونا و بحران روسیه و اوکراین، همراه با تشدید ناآرامی‌ها و خشکسالی در برخی از مناطق جنوب صحرای آفریقا نسبت داده می‌شود.

آبه سلاسی، مدیر بخش آفریقای صندوق بین‌المللی پول، به نقل از رویترز، گفت: آنچه ما را واقعاً نگران می‌کند این واقعیت است که این امر در رأس همه اختلال‌های ناشی از همه‌گیری است. وی گفت: من در چاد بودم و واقعاً شرایط آنجا از نظر امنیت غذایی بسیار وحشتناک است. قحطی سومالی در راه است.

تورم سالانه قیمت مواد غذایی در این منطقه از نیمه دوم سال گذشته به بیش از ۱۰ درصد رسیده و صندوق بین المللی پول در چشم انداز اقتصادی جدید این هفته، پیش بینی تورم خود را با دو درصد افزایش به ۸.۷ درصد برای سال ۲۰۲۲ افزایش داد.

این موسسه در واشنگتن، چشم انداز رشد تولید ناخالص داخلی را با ۰.۲ درصد کاهش تا ۳.۶ درصد کاهش داد، که کاهش قابل توجهی نسبت به رشد ۴.۷ درصدی در سال ۲۰۲۱ است، در حالی که هشدار داده که ممکن است که نیجریه، غنا، اتیوپی، مالاوی و زیمبابوه نیاز به افزایش سریع‌تر یا قاطع‌تر نرخ بهره داشته باشند. سلاسی گفت: این اقدامی متعادل کننده است که بانک‌های مرکزی با آن روبرو هستند.

کد خبر: ۱۸۰٬۹۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha