۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۱
 افزایش بدهی و فرار سرمایه؛ بزرگ‌ترین چالش اقتصادی آسیا

افزایش بدهی و فرار سرمایه؛ بزرگ‌ترین چالش اقتصادی آسیا

صندوق بین المللی پول هشدار داد که ممکن است اقتصادهای آسیایی مجبور شوند برای افزایش بدهی و فرار سرمایه آماده شوند.

به گزارش بازار، صندوق بین المللی پول هشدار داده که بزرگ‌ترین چالش اقتصادی آسیا، افزایش بدهی و فرار سرمایه با ادامه افزایش نرخ بهره خواهد بود. این هشدارها در حالی مطرح شده که صندوق بین المللی پول در آخرین چشم انداز اقتصادی خود در این هفته پیش بینی‌های خود از رشد جهانی را کاهش داده و احتمال رکود در بسیاری از نقاط جهان را داده است.

آن ماری گولد، معاون مدیر بخش آسیا و اقیانوسیه صندوق بین‌المللی پول، گفت: بدهی‌ها در آسیا افزایش یافته است. بدهی بخش خصوصی از زمان بحران مالی جهانی افزایش یافته است، اما پس از کووید، بدهی بخش عمومی افزایش یافته است؛ بنابراین هر چیزی که نرخ بهره جهانی را تغییر دهد، شرایط مخالف بیشتری برای اقتصادهای آسیایی ایجاد می‌کند.

در سال ۲۰۱۳ زمانی که سرمایه گذاران به برنامه‌های فدرال رزرو ایالات متحده برای کاهش تسهیلات کمی با فروش سریع اوراق قرضه واکنش نشان دادند، این واکنش باعث سقوط قیمت‌ها شد.

صندوق بین‌المللی پول هشدار داد که مشکلات بدهی در بسیاری از کشورهای آسیایی شایع است و ممکن است کشورهایی که ارزش پولشان در برابر دلار قوی‌تر است، دچار بحران عمیق‌تر هزینه زندگی شوند. به عنوان مثال، دلار آمریکا در برابر ین نزدیک به بالاترین حد در ۲۴ سال گذشته است.

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد که رشد جهانی در سال ۲۰۲۳ تا ۲.۷ درصد کاهش یابد که ۰.۲ درصد کمتر از پیش‌بینی ماه جولای آن است. در آسیا نیز پیش‌بینی رشد چین را تا ۴.۴ درصد کاهش داد که ۰.۲ درصد کمتر از پیش‌بینی‌های ماه جولای بود. این صندوق اعداد رشد گروه آسه آن شامل اندونزی، مالزی، فیلیپین، تایلند و ویتنام را به ۴.۹ درصد کاهش داد.

کد خبر: ۱۸۰٬۷۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha