۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
رشد صنعت گردشگری در ایران پس از کرونا
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مطرح کرد

رشد صنعت گردشگری در ایران پس از کرونا

مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: متاسفانه با شیوع کرونا، رشد خوبی که در صنعت گردشگری با آن مواجه بودیم متوقف شد اما مطمئن هستم فعالین حوزه گردشگری توان لازم را دارند که مجددا شرایط را پس از دوران کرونا به وضعیت سابق بازگردانند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، علی اصغر مونسان با بیان اینکه در دولت دوازدهم ایام خوبی را در حوزه گردشگری با برنامه ریزی خوبی که انجام شد، به ارمغان آوردیم، گفت: در دولت دوازدهم بازارهای هدف خارجی مشخص شد و انصافا برنامه ریزی منسجمی درباره بازارهای هدف صورت گرفت و در این راستا لغو روادید با بازارهای هدف یکی از اقدامات خوب در این زمینه با همکاری وزارت امورخارجه صورت دادیم.

وی درباره گردشگری داخلی نیز توضیح داد و بیان کرد: در این حوزه با تنوعی که ایجاد کردیم، رونق بسیار خوبی پیدا کرده بود و طبیعت گردی موضوعی بود که مورد توجه گردشگران داخلی قرار گرفته بود. گردشگران خارجی عمدتا بازدید از میراث فرهنگی و آثار تاریخی را محور سفر خود قرار می دهند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد:در دولت دوازدهم گردشگری اکوتوریسم را به مجموعه صنعت گردشگری اضافه کردیم و در کنار گردشگری سلامت و درمان، وضعیت مناسبی را برای ایران در حوزه گردشگری رقم زده بودند به طوری که به عدد ۱۱.۷ میلیارد دلار سهم گردشگری از صنعت تولید ناخالص ملی دست پیدا کردیم.

وی در ادامه گردشگری را قربانی اصلی بیماری کرونا دانست و عنوان کرد: در همه نقاط جهان کرونا بیشترین آسیب را به این حوزه وارد کرد و امروز شاهد هستیم گردشگری تمام شهرها به صفر رسیده است. کشورهایی که مبنای اقتصاد خود را گردشگری قرار داده بودند، با وضعیت بحرانی در این حوزه رو به رو شدند.

مونسان اشاره کرد: متاسفانه با شیوع کرونا، رشد خوبی که در صنعت گردشگری با آن مواجه بودیم متوقف شد اما مطمئن هستم فعالین حوزه گردشگری توان لازم را دارند که مجددا شرایط را پس از دوران کرونا به وضعیت سابق بازگردانند و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در کنار این عزیزان خواهد بود.

وی افزود: بی تردید به محض اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام وضعیت سفید کند و بتوانیم کرونا را شکست دهیم می توانیم گردشگری داخلی را به سرعت به وضعیت قبل از کرونا بازگردانیم. بنابراین فعالین حوزه گردشگری نگران نباشند هرچند می دانیم ایام خیلی سختی را دارند پشت سر می گذرانند بخصوص اینکه در ایام عید، به اندازه چند ماه در حوزه گردشگری درآمد داشتیم.

کد خبر: ۱۸٬۰۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha