۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵
شکاف در مواضع مقامات اروپایی درباره بحران گاز

شکاف در مواضع مقامات اروپایی درباره بحران گاز

شکاف در مواضع مقامات اروپایی درباره بحران گاز همچنان به قوت خود باقی است.

به گزارش بازار، وزرای انرژی کشورهای اروپایی بار دیگر نتوانستند درباره اقداماتی به توافق برسند که برای مقابله با قیمت بالای گاز باشد. پانزده وزیر انرژی اروپا خواستار آن شدند که قیمت گاز در اروپا در سطح عمده فروشی ثابت بماند، اما کشورهای دیگر خواهان راهبردی متفاوت هستند از جمله اینکه سقفی برای مصرف گاز تعیین شود و اینکه بسته‌های یارانه‌ای برای مصرف کنندگان و فعالان اقتصادی در نظر گرفته شود. قرار است هفته آینده از پیشنهاد کمیسیون اروپا پرده برداری شود.

نکته جالب توجه درباره این نشست عبارتست از وحدت هدف بطوریکه همه افراد دخیل در این نشست می‌گویند خواهان آن هستند که مسئله حل شود و اقداماتی صورت پذیرد. کمیسیون اروپا می‌گوید پیشنهادی دارد که دقیقاً برای انجام دادن همین کار است.

کادری سیمون. کمیسر اروپا در حوزه انرژی گفت: ما نوزدهم اکتبر پیشنهاد خود را عرضه کردیم. این پیشنهاد شامل حمایت حداکثری از مصرف کنندگان است. در طول هفته خواهیم دید که بررسی این پیشنهاد درباره تعیین سقف (مصرف گاز) برای مراکز تولید برق، چگونه پیش برود. اگر به این مرحله برسیم می‌توانیم بگوییم اکثریت اعضای اتحادیه اروپا از این طرح حمایت می‌کنند.

مشکل مطرح در این زمینه به این صورت است که به نظر می‌رسد سطحی از اختلاف درباره جزئیات این بسته پیشنهادی وجود دارد. اما به هرحال، کاملاً روشن است که اتحادیه اروپا حس می‌کند که لازم است همین حالا اقدامی ملموس صورت پذیرد و نه اینکه مثلاً چند ماه صبر کنند تا زمستان بیاید و نیاز فوری به گاز مطرح شود آنهم با قیمت بالای گاز که در این صورت کار برای همه کسانی سخت‌تر می‌شود که الان در نشست پراگ درباره این مسئله بحث می‌کنند.

کد خبر: ۱۸۰٬۶۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha