۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۰
 سیگنال تمدید خرید اوراق قرضه توسط بانک مرکزی انگلیس داده شد

سیگنال تمدید خرید اوراق قرضه توسط بانک مرکزی انگلیس داده شد

بانک مرکزی انگلیس به وام دهندگان، سیگنال آمادگی تمدید خرید اوراق قرضه را داد.

به گزارش بازار، فایننشال تایمز به نقل از سه منبع نوشت: بانک انگلستان به طور خصوصی به وام دهندگان پیام داده که با وجود شرایط مقتضی در بازار، آماده است تا برنامه خرید اضطراری اوراق قرضه خود را از ضرب الاجل روز جمعه تمدید کند.

گزارش روز چهارشنبه یک روز پس از آن منتشر شد که اندرو بیلی، رئیس بانک مرکزی بریتانیا گفت که قصد ندارد خرید اوراق قرضه را از موعد مقرر تمدید کند. بعد از این گزارش، پوند با ۰.۴ درصد جهش به ۱.۱۰۰۸ دلار رسید در حالی که آخرین بار ۰.۲۸ درصد افزایش یافت.

بانک مشترک المنافع استرالیا اعلام کرد در صورتی که مقام‌های بانک این گزارش را تکذیب کنند، خطر حرکت معکوس پوند وجود دارد. در هر صورت، پوند با عدم اطمینان از پایداری بدهی دولت و جابه‌جایی صندوق‌های ویژه بازنشستگی بریتانیا که به بازار اوراق قرضه دولتی بریتانیا سرازیر شده، احتمالاً بی‌ثبات باقی می‌ماند و در خطر سقوط ناگهانی قرار دارد.

بانک مرکزی طی دو هفته گذشته جهت بازگرداندن نظم به بازارها تلاش زیادی انجام داده، پس از اینکه افزایش سود در ماه گذشته تهدیدی در راستای تحت تأثیر قرار دادن طرح‌های بازنشستگی بود.

با این حال، صندوق‌های بازنشستگی تلاش می‌کنند تا با فروش اوراق قرضه دولتی بریتانیا و اوراق قرضه وابسته به شرکت‌های بزرگ، پول نقد جمع کنند. از زمانی که وزیر دارایی کواسی کوارتنگ، طرح اقتصادی و پیشنهادهای مالیاتی بحث برانگیز خود را رونمایی کرد، فروش بالای سود اوراق ۱۰ ساله را ۱۰۰ واحد پایه افزایش داد.

به نقل از یک بانکدار نمایندگان بانک مرکزی گفتند که از نزدیک مدیران سرمایه گذاری را تحت نظر دارند تا ببینند که آیا توانسته‌اند نقدینگی کافی تولید کنند تا در مورد تمدید تسهیلات روز پنجشنبه یا جمعه تصمیم بگیرند. بانک مرکزی انگلستان، برنامه خرید روزانه اوراق قرضه خود را گسترش داد. با خرید اوراق قرضه، این بانک به دنبال معکوس کردن کارکرد بد در بازار اوراق قرضه است. به طور خاص، بانک مرکزی به دنبال رفع مشکلات پیش روی صندوق‌های بازنشستگی است.

کد خبر: ۱۸۰٬۶۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha