تولید ۹۵ درصدی تاسیسات ساختمانی در کشور
سخنگوی وزارت صمت مطرح کرد

تولید ۹۵ درصدی تاسیسات ساختمانی در کشور

­سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: همه نیاز کشور به تاسیسات ساختمانی و تهویه، قابلیت ساخت دارد.

به گزارش بازار، امید قالیباف در بازدید از نمایشگاه بین المللی تاسیسات و سیستم‌های سرمایشی، گرمایشی و تهویه متبوع افزود: ۶۳۳ شرکت در این حوزه با اشتغال ۶۳ هزار نفری فعال هستند که تا ۹۵ درصد نیاز کشور به تاسیسات ساختمانی و تهویه را تولید می‌کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر عمق ساخت داخل صنایع برودتی و حرارتی بالای ۶۰ درصد است که این میزان در شیرآلات، لوله و اتصالات انواع پمپ و دیگ‌های بخار تا ۱۰۰ درصد نیز می‌رسد.

مشاور وزیر صمت گفت: ارزش بازار محصولات سرمایشی، گرمایشی و تهویه حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان در سال است که سالانه ۲۱۸ میلیون دلار نیز برای واردات عمدتا کمپرسور صرف می‌شود.

قالیباف افزود محصولات تاسیسات ساختمانی کشور بازار صادراتی دارند و کشورهای عراق‏ امارات، اسپانیا، روسیه و ایتالیا از جمله بازارهای هدف این محصولات به شمار می‌روند.

سخنگوی وزارت صمت با اشاره به ظرفیت بالای صنایع مرتبط با تاسیسات ساختمانی در کشور گفت: به روز کردن استانداردها و مبارزه با قاچاق محصولاتی که تولید داخل دارند دو راهکار مهم در توسعه این صنایع به شمار می‌روند.

قالیباف ادامه داد: برآوردهای وزارت صمت نشان می‌دهد آن‌ها با به روز کردن الکترومونورها در نقش صنعت و معدن می‌توانند ۵ هزار مگاوات در مصرف برق صرفه جویی کنند.

کد خبر: ۱۸۰٬۵۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha