۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
راه‌اندازی ۱۵ واحد صنایع تبدیلی و بسته بندی جدید در بوشهر| صادرات مواد غذایی رونق می‌گیرد
معاون اقتصادی استاندار بوشهر:

راه‌اندازی ۱۵ واحد صنایع تبدیلی و بسته بندی جدید در بوشهر| صادرات مواد غذایی رونق می‌گیرد

بوشهر- باستین، معاون اقتصادی استاندار بوشهر از راه‌اندازی ۱۵ واحد صنایع تبدیلی و بسته بندی جدید در استان خبر داد و گفت: با توسعه این واحدها، صادرات مواد غذایی رونق خواهد گرفت.

علی باستین در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: حوزه اقتصادی و تولیدی استان بوشهر به ویژه در صنایع کوچک و متوسط، رشد محسوسی داشته و بحمدالله شاهد رونق خوبی نیز هستیم.

وی افزود: توسعه صنایع بسته بندی و صنایع تبدیلی از نیازهای اساسی و ضروری استان است که بر اساس ظرفیت‌های هر منطقه، مجوز تاسیس صادر و پیگیری برای راه‌اندازی و تکمیل واحدها نیز با دقت انجام شده است.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: در حوزه خرما و گوجه فرنگی و آبزیان شامل ماهی و میگو، بیشترین نیاز استان به صنایع تبدیلی است که در نیمه نخست امسال تعداد ۱۵ واحد صنایع تبدیلی و بسته بندی وارد مدار شده است.

باستین تصریح کرد: بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای واحدهای بسته بندی و تبدیلی در ۶ ماه گذشته پرداخت شده و حدود ۲۰۰ شغل مستقیم‌نیز ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: تا قبل از سال جاری ظرفیت صنایع تبدیلی و فرآوری استان حدود ۶۴۰ هزار تن بوده که امسال به ۶۸۰ هزار تن افزایش یافته و تا پایان امسال، بیشتر نیز خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: اگر صنایع بسته‌بندی و تبدیلی مواد غذایی در استان بوشهر، توسعه پیدا کند، وضعیت صادرات محصولات کشاورزی قطعا رشد چشمگیری خواهد داشت و مدیریت ارشد استان بوشهر در این راستا نهایت توان خود را به کار می‌ گیرد.

کد خبر: ۱۸۰٬۴۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha