۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱
ارزش پوند بار دیگر کاهش یافت

ارزش پوند بار دیگر کاهش یافت

پس از آن که رئیس بانک مرکزی انگلیس تمدید برنامه خرید اوراق را برای هفته آینده منتفی دانست، ارزش پوند در برابر دلار آمریکا بار دیگر کاهش یافت.

به گزارش بازار، در این ساعت، پوند انگلیس در کانون توجهات قرار دارد. پس از آن که رئیس بانک مرکزی انگلیس تمدید برنامه خرید اوراق را برای هفته آینده منتفی دانست، ارزش پوند در برابر دلار آمریکا بار دیگر کاهش یافت.

آندرو بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلیس گفت: پیام من به شرکت‌ها و همه صندوق‌های مرتبط این است که شما فقط سه روز فرصت دارید. شما باید این کار را پایان دهید.

اظهارات رئیس بانک مرکزی انگلیس در شرایطی بیان می‌شود که بانک مرکزی این کشور روز سه شنبه از اقدامات فوری بیشتری خبر داده بود. بانک مرکزی با خرید اوراق قرضه دولتی، قصد کمک به صندوق بازنشستگی این کشور را دارد که در ورطه سقوط قرار گرفته است. بعد از اظهارات آقای بیلی ارزش پوند در برابر دلار به شدت کاهش یافته و به زیر یک دلار و ده سنت رسید. برای درک بهتر این مسئله که دیدگاه‌ها در آسیا نسبت به سقوط اخیر پوند چگونه خواهد بود با جان برامهد از بانک‌ای ان زد (ANZ) صحبت می‌کنم. آیا ما شاهد واکنشی در آسیا به سقوط پوند هستیم.

جان برامهد، بانک‌ای ان زد گفت: ما در طول شبانه روز شاهد سقوطی با شیب تند بودیم. به نظر من پوند در اینجا تحت فشار زیادی قرار دارد. گسترده واکنش‌ها نشان می‌دهد که بازار انتظار داشت بانک انگلیس برخی از این برنامه‌ها (خرید اوراق قرضه) را ادامه دهد. این مسئله همچنین نشان می‌دهد بازارهای آسیایی از میزان صداقت و راستگویی رئیس بانک مرکزی انگلیس در درخواست از صندوق‌های بازنشستگی برای سر و سامان دادن به وضعیت خود، شگفت زده شدند. نگاهی به عملکرد پوند در بازارها نشان می‌دهد اتفاقاتی که در بازارهای آمریکا و اروپا روی می‌دهد معمولا به همین شکل در بازارهای آسیا نیز تکرار می‌شود و امروز ما شاهد این وضع در آسیا خواهیم بود.

رئیس بانک مرکزی انگلیس گفت این صندوق‌ها سه روز مهلت دارند به وضع خود سر و سامان دهند. بانک مرکزی انگلیس و رئیس آن با هم اختلاف کامل دارند. آن‌ها چگونه می‌خواهند این اختلاف را حل کنند؟

جان برامهد، بانک‌ای ان زد گفت: به نظر من، رویداد کنونی در انگلیس تصویر کاملی برای کل دنیا و بانک‌های مرکزی سایر کشورها به شمار می‌رود. صندوق بازنشستگی انگلیس اولین قربانی شرایط انقباضی کنونی بازارهای مالی جهانی است، البته آخرین قربانی نخواهد بود. به نظر من، چیزی که این مسئله به شما می‌گوید این است که دولت‌ها در بحث هزینه کرد مالی باید اقدامات بیشتری انجام دهند. مشکلی که این مسئله با خود به همراه دارد این است که با تلاش‌های بانک‌های مرکزی برای مهار تورم در تضاد است.

کد خبر: ۱۸۰٬۴۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha