۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴
ضرورت ارائه یک بسته استاندارد و مرجع در حوزه ایمنی
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

ضرورت ارائه یک بسته استاندارد و مرجع در حوزه ایمنی

بندرعباس- مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان همایش ایمنی، بهداشت و محیط زیست در بنادر و صنایع وابسته کشور در بندر شهید رجایی را فرصت مناسبی برای تهیه یک بسته استاندارد و مرجع در حوزه ارتقای ایمنی دانست

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی بنادر و دریانوردی هرمزگان، حسین عباس‌نژاد در نخستین همایش HSE در بنادر و صنایع وابسته در بندر شهید رجایی اظهارکرد: یکی از شاخصه‌های بارز صنعت حمل و نقل دریایی که باعث شده بالاترین حجم میزان تجارت جهانی را به خود اختصاص دهد، وجود ایمنی بالای این صنعت است.

وی با اشاره به تبعات مثبت و مفنی فعالیت‌های اقتصادی بر روی بهداشت و محیط زیست دریایی یک منطقه، برگزاری این همایش را فرصتی مناسبی برای اجرای برنامه‌های منظم در حوزه ایمنی، بهداشت و محیط زیست در آینده دانست.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: در صنعت و حمل و نقل دریایی با حجم زیادی از نیروی انسانی روبرو هستیم که با وجود گسترش تکنولوژی جدید چندساله اخیر، اهمیت HSE، سلامت و بهداشت و در مجموع نقش این نیروی متخصص را پررنگ‌تر می‌کند.

عباس‌نژاد در ادامه سخنان خود ضمن تاکید بر اهمیت کارایی HSEدر کنار افزایش ضریب امنیت و بهداشت نیروی انسانی، بیان داشت: با وجود فعالیت‌ها و ارتقا سطح ایمنی در حوزه صنعت دریانوردی، اما آنچنان که باید این بخش به استاندارد یکسان و متناسب با صنعت حمل و نقل دریایی و همچنین چابکی لازم نرسیده است.

وی اضافه کرد: در چندساله اخیر که واحد ایمنی، بهداشت و پدافند غیرعامل وارد صنعت حمل و نقل دریایی شده بیشتر به جنبه‌های عمومی آن پرداخته شده نه بخش‌های تخصصی آن، لذا برگزاری اولین همایش فرصت مناسبی است که یک بسته استاندارد و مرجع تهیه و در اختیار همه سازمان‌ها قرار بگیرد.

عباس‌نژاد افزود: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان یک سازمان حاکمیتی و مرجع دریایی و بندری کشور در ارائه استانداردهای ایمنی و پدافند غیرعامل و همچنین ارتقای این بخش با بهره‌گیری از تجربیات گذشته از سوانح و آسیب‌ها، ضمن بهره‌گرفتن از یک مدل موفق و تربیت نیروی انسانی متخصص در این حوزه، نقش خود را در این حوزه در تمامی بنادر و شرکت‌های وابسته به خوبی ایفا کند.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در پایان خاطرنشان کرد: برای رسیدن به استانداردسازی نیازمند تعامل و پژوهش‌های علمی تمامی حوزه‌های دریایی و بندری کشور هستیم.

کد خبر: ۱۸۰٬۴۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha