۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
مستاجران زنجانی برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن اقدام کنند
رئیس اداره برنامه ریزی مسکن راه و شهرسازی زنجان:

مستاجران زنجانی برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن اقدام کنند

زنجان- رئیس اداره برنامه ریزی مسکن راه و شهرسازی زنجان گفت: ثبت نام در «سامانه طرح‌های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی» برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن در استان برای مستاجران ادامه دارد.

به گزارش بازار و به نقل از راه و شهرسازی زنجان،بهزاد کردلو ، به روند ثبت نام در «سامانه طرح‌های جامع حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی» برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن در استان زنجان اشاره کرد و گفت: از ۱۲ خردادماه سالجاری تا دوم مهر حدود ۱۱ هزار و ۶۸۷ نفر برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن در سامانه http://saman.mrud.ir ثبت نام کردند.

وی جمعیت خانوار ثبت نام شده را ۳۳ هزار و ۹۷۳ نفر اعلام کرد و گفت: در این راستا سه هزار و ۹۲۰ نفر واجد شرایط برای اخذ تسهیلات شدند و تا دوم مهر ماه هم برای دو هزار و ۷۸ نفر بیش از ۹۲ میلیارد و ۸۳۵ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان، با اشاره به اینکه ۲۲۷ متقاضی در انتظار دریافت استعلام بوده و سه هزار و ۵۲۱ نفر هم در مرحله درخواست وام و تعیین شعبه هستند، افزود: یک هزار و ۲۵۱ نفر هم توسط سامانه ثبت نامی و یا بانک‌ها رد درخواست شده‌اند.

کردلو افزود: میزان تسهیلات ودیعه مسکن در سال ۱۴۰۱ برای متقاضیان واجد شرایط در شهر زنجان ۴۰ میلیون تومان و سایر شهرستانهای استان ۳۰ میلیون تومان است.

وی همکاری شبکه بانکی در استان زنجان برای پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن را مطلوب اعلام کرد و گفت: ثبت نام در «سامانه طرح‌های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی» برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن در استان ادامه دارد و زنجانی‌های فاقد مسکن (مستاجر) در این سامانه می‌توانند ثبت نام کنند.

نرخ سود تسهیلات ودیعه مسکن ۱۸ درصد و طول دوره بازپرداخت ۵ ساله است

رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان متذکر شد: سقف تسهیلات کمک ودیعه مسکن در تهران، مراکز استان‌ها و سایر نقاط شهری به ترتیب ۱۰۰، ۷۰ و ۴۰ میلیون تومان مصوب و به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده و نرخ سود تسهیلات ودیعه مسکن ۱۸ درصد و طول دوره بازپرداخت پنج ساله است.

کردلو متذکر شد: پرداخت وام ودیعه مسکن منوط به دارا بودن سه شرط است و متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متأهل یا سرپرست خانوار و دارای فرم «ج» سبز بوده و همچنین دارای اجاره‌نامه رسمی و ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری بوده و تاریخ انعقاد اجاره‌نامه واحد مسکونی بعد از مورخ ۱۴۰۱.۱.۱ بوده و مالکیت روز هم نداشته باشند.‌

گفتنی است طی سال گذشته ۲۲ هزار و ۶۶۲ نفر در این استان برای دریافت وام ودیعه مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد ثبت نامی، تا پایان سال گذشته سه‌هزار و ۳۷۶ نفر حائز شرایط در استان زنجان موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند و مبلغ پرداختی به این تعداد حدود ۸۴۳ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال بوده است.

کد خبر: ۱۸۰٬۴۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha