۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵
بازارچه صنایع دستی در نقطه صفر مرزی ایران-افغانستان و پاکستان جانمایی می‌شود
در گفت‌وگو با بازار؛

بازارچه صنایع دستی در نقطه صفر مرزی ایران-افغانستان و پاکستان جانمایی می‌شود

زاهدان- جلالزایی، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: کار مطالعات احداث بازارچه صنایع دستی در مرز ایران-پاکستان و افغانستان به پایان رسیده و اکنون در مرحله جانمایی قرار دارد.

علیرضا جلالزایی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: صنایع دستی سیستان و بلوچستان این قابلیت را دارد که علاوه بر ایران در کشورهای آسیا، آفریقا و بعضی از کشور های اروپایی عرضه شود همانطور که هنر سوزندوزی ما در کشورهای حوزه ی خلیج فارس، امارات و قطر شناخته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه، در تلاش هستیم تا صنایع دستی استان را به دنیا معرفی کنیم، گفت: هم اکنون تجارت صنایع دستی به صورت چمدانی انجام می شود اما با راه اندازی بازارچه مرزی صنایع دستی این تجارت شکل قانونی تری به خود خواهد گرفت.

جلالزایی افزود: هم اکنون، کار مطالعات احداث بازارچه صنایع دستی در مرز ایران-پاکستان و افغانستان به پایان رسیده و اکنون در مرحله جانمایی قرار دارد.

وی تصریح کرد: با افتتاح این بازارچه، به یکی از شاهراه‌های مهم و اصلی در صادرات صنایع دستی کشور دست پیدا می کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: صنایع دستی استان نظیر، سوزن دوزی بلوچ، خامه دوزی سیستان (خمک دوزی)، قالی سیستان، سکه دوزی بلوچ، سفال کلپورگان، گلیم سیستان و بلوچستان و حصیر سیستان از طریق این بازارچه داد و ستد خواهد شد.

جلالزایی با بیان اینکه، کار تجاری سازی صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کمک پارک علم و فناوری انجام شده است، افزود: در تلاشیم تا کار صادرات صنایع دستی از طریق گمرکات هم محقق شود.

کد خبر: ۱۸۰٬۳۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha