۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۸
مذاکره واردات گاز از کشورهای همسایه آغاز شد| ظرفیت تولید گاز شیرین ۸۶۰ میلیون متر مکعب
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز در پاسخ به بازار:

مذاکره واردات گاز از کشورهای همسایه آغاز شد| ظرفیت تولید گاز شیرین ۸۶۰ میلیون متر مکعب

جولایی مدیر دیسپچینگ شرکت گاز از آغاز مذاکره برای واردات گاز خبر داد و گفت: زیرساخت و آمادگی لازم برای واردات گاز را فراهم کردیم چرا که بخشی از نیاز زمستانی امسال را باید از این محل تامین کنیم.

بازار؛ گروه آب و انرژی: محمدرضا جولایی مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز در میزگرد چالش‌های مدیریت تامین گاز در ماه‌های سرد در پاسخ به سوال بازار میانگین مصرف گاز بخش خانگی و تجاری در زمستان سال گذشته را ۶۴۰ تا ۶۵۰ میلیون مصرف خانگی دانست و ابراز داشت: اولویت تامین گاز بخش خانگی و تجاری است.

او با بیان اینکه وزارت نفت موظف است سوخت موردنیاز نیروگاه‌ها را تامین کند، عنوان کرد: با جایگزینی سوخت مایع، اگر در منابع دیگر دچار افت شویم از طریق منابع دیگر مابه‌التفاوت را به بخش خانگی می‌آوریم.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز همچنین در پاسخ به سوال دیگر بازار درباره واردات گاز گفت: اوجی وزیر نفت مذاکراتی را برای واردات گاز از کشورهای همسایه شروع کرده به محض اینکه به نتیجه برسد، نتایج مذاکرات اعلام خواهد شد.

اوجی مذاکراتی را برای واردات گاز از کشورهای همسایه شروع کرده است. امیدوارم که مذاکرات سریع تر به نتیجه رسیده و امسال شاهد واردات گاز باشیم

جولایی درباره زمان شروع واردات هم گفت: امیدوارم که مذاکرات سریع تر به نتیجه رسیده و امسال شاهد واردات گاز باشیم. لازم به یادآوری است که ما در شرکت گاز آمادگی و زیرساخت برای واردات گاز را فراهم کردیم.

این مقام مسئول در شرکت ملی گاز با بیان اینکه در بخش خانگی و تجاری و صنایع غیرعمده در شش ماه اول امسال، شش درصد رشد مصرف صورت گرفته است، گفت: انتظار داریم در زمستان نیز همین میزان رشد مصرف به ثبت برسد.

او با بیان اینکه تولید گاز در همان سقف تولید سال قبل خواهد بود، اظهار داشت: در حال حاضر حدود یک میلیارد مترمکعب گاز ترش از میادین تولید می‌شود اما ظرفیت گاز قابل مصرف (گاز شیرین) در کشور ۸۶۰ میلیون مترمکعب است.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز با بیان اینکه میزان مصرف تابع بخش خانگی است، تصریح کرد: سال گذشته بخش خانگی رکورد مصرف ۷۲۰ میلیون مترمکعب در روز را شکست.

جولایی با بیان اینکه با توجه به این موارد میزان مصرف را در سایر بخش‌ها تنظیم می‌کنیم، خاطرنشان کرد: در بخش خانگی و تجاری و صنایع غیرعمده در شش ماه اول امسال، شش درصد رشد مصرف صورت گرفته و انتظار داریم در زمستان نیز همین میزان رشد مصرف به ثبت برسد.

کد خبر: ۱۸۰٬۳۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha