۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶
ساخت سه ماهواره مخابراتی و تحقیقاتی توسط استارت آپ های بخش خصوصی هند
وزیر علوم هند خبر داد؛

ساخت سه ماهواره مخابراتی و تحقیقاتی توسط استارت آپ های بخش خصوصی هند

وزیر علوم هند طی سخنانی از ساخت و آماده سازی سه ماهواره توسط شرکت های استارت آپی و دانش بنیان این کشور خبر داد که قرار است به زودی توسط سازمان فضایی هند (ISPA) به فضا پرتاب شوند.

به گزارش بازار، وزیر علوم هند طی سخنانی از ساخت و آماده سازی سه ماهواره توسط شرکت های استارت آپی و دانش بنیان این کشور خبر داد که قرار است به زودی توسط سازمان فضایی هند (ISPA) به فضا پرتاب شوند.

بر اساس این گزارش، جیتندرا با بیان اینکه توسعه حضور بخش خصوصی و شرکت های استارت آپی هند در فضا مورد توجه ویژه نارندرا مودی، نخست وزیر این کشور است، گفت که تاکنون سه ماهواره توسط شرکت های دانش بنیان و استارت آپی L&T و HAL و وان وب ساخته شده اند که عمدتا کارایی مخابراتی داشته و قرار است از آنها برای توسعه پهنای باند و پوشش سراسری اینترنت در این کشور استفاده شود.

وزیر علوم هند همچنین با ارائه آماری مختصر گفت که ۱۰۲ شرکت استارت آپی بخش خصوصی در ساخت و تولید ماهواره های کاربردی در مدیریت زیست محیطی، ماهواره های نانو، زمین شناسی، تحقیقاتی و مخابراتی فعال هستند.

وی همچنین تاکید کرد که سازمان فضایی هند در نظر دارد یک انقلاب فضایی در این کشور ایجاد نمایند که خروجی آن، حضور سنگین و فعال شرکت های دانش بنیان خصوصی این کشور در فضا و استفاده از محیط ایجاد شده در بازار تولید و فروش این محصولات به کشورهای دیگر است.

لازم به ذکر است که هند از جمله اقتصادهای بزرگ آسیا و جهان در حوزه توسعه اقتصاد دیجیتال بوده که طی سال های اخیر با حمایت دولت و به کارگیری از ظرفیت بالای بخش خصوصی در این کشور، به دنبال توسعه بازارهای اینترنتی و اتصال آنها به بازارهای جهانی است. به همین منظور، افزایش پهنای باند و سرعت اینترنت علاوه بر پوشش نواحی دورافتاده روستایی در دستور کار دولت این کشور قرار دارد.

کد خبر: ۱۸۰٬۲۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha