۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
سد مخزنی شفارود گیلان پیشرفت ۵۰ درصدی دارد
استاندار گیلان:

سد مخزنی شفارود گیلان پیشرفت ۵۰ درصدی دارد

رشت- استاندار گیلان با اشاره به رشد ۵۰ درصدی سد مخزنی شفارود گفت: با تکمیل این سد ۶۶ میلیون مترمکعب آب مدیریت می شود.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، اسدالله عباسی با اشاره به اینکه هم اکنون سد مخزنی شفارود دارای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی است، تصریح کرد: این سد مخزنی با ۱۰۱ متر ارتفاع در تامین و مدیریت ۶۶ میلیون مترمکعب آب در حوزه های آب شرب، آب کشاورزی و نیز صنعت گیلان نقش بسزایی دارد.

وی با اشاره به اینکه شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران (وزارت نیرو) کارفرمای احداث سد مخزنی شفارود است، گفت: در این دیدار، دکتر محرابیان وزیر نیرو، در خصوص بررسی دقیق آخرین وضعیت عملیات اجرایی این سد مخزنی و رفع موانع آن و نیز تعیین تکلیف وضعیت پرداختی و مطالبات کارگران سد شفارود دستورات لازم را صادر کرد.

عباسی با بیان اینکه ساماندهی پروژه فاضلاب شهری کلانشهر رشت بسیار حائز اهمیت است؛ الحاق دو پروژه مهم راه آهن رشت- آستارا و فاضلاب رشت به بخش تهاتر نفتی در سالجاری را یادآور شد و خاطرنشان کرد: با توجه به عدم محدودیت منابع از مزایای بخش تهاتر نفت برای معطل نماندن پیمانکاران، برای پروژه‌ فاضلاب پنج هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که احیاء رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت را شامل می‌شود.

وی افزود: بخش‌های عمده منشاهای آلودگی این دو رودخانه قطع شده اما مهمترین بخش مربوط به فاضلاب رشت است که امیدواریم از طریق تفاهم‌نامه منعقد شده و تاکیدی که امروز در جلسه با وزیر نیرو برای تسریع در اجرای آن شد، در بازه زمانی مشخص به نتیجه برسد.

استاندار گیلان اظهار کرد: در حوزه آب آشامیدنی؛ یک هزار و ۸۲۸ میلیارد تومان برای آبرسانی به ۷۱۱ روستای این استان در نظر گرفته شده که لازم است وزارت نیرو در این حوزه نیز اهتمام ویژه داشته باشد.

کد خبر: ۱۸۰٬۲۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      1 1
      خدارو شکر بعد از پنجاه سال سد شفارود پنجاه درصد رشد کرده