۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
رکود تاریخی اقتصاد جهانی با گسترش سریع کرونا
روندی که همچنان ادامه دارد؛

رکود تاریخی اقتصاد جهانی با گسترش سریع کرونا

اپیدمی ویروس کرونا از زمان ظهور در ماه دسامبر و اتخاذ تدابیر بهداشتی از طریق اعمال قرنطینه و تعطیلی‌های مداوم اقتصاد جهانی را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است.

 به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، اپیدمی ویروس کرونا از زمان ظهور در ماه دسامبر و اتخاذ تدابیر بهداشتی از طریق اعمال قرنطینه و تشدید محدودیت‌ها و تعطیلی مغازه‌ها، مراکز خرید و شرکت‌های بزرگ مالی و تجاری در بسیاری از کشورهای جهان اقتصاد جهانی را با رکود بی سابقه ای مواجه کرده است.

تبعات تدابیر لغو قرنطینه در  آمریکا و اروپا این بود که بهای نفت برای نخستین بار از اواسط ماه آوریل روز سه شنبه به اندکی بیشتر از بشکه‌ای ۳۰ دلار رسید.

رئیس شرکت آمریکایی ایر بی ان بی که به شدت تحت تاثیر همه گیری و تدابیر قرنطینه قرار گرفته است از حذف ۲۵ درصد ۷ هزارو ۵۰۰ فرصت شغلی خود در سراسر جهان خبر داد.

بنابر اعلام شرکت مارکیت در انگلیس شاخص مدیریت خرید که فعالیت‌ها در بخش خصوصی را ارزیابی می‌کند در ماه آوریل ۱۳.۸ واحد سقوط کرد. این آمار گستردگی خسارات اقتصادی وارد به انگلیس را نشان می‌دهد که در حال حرکت به سوی یک رکود تاریخی است.

در انگلیس حدود ۶.۳ میلیون نفر با بیکاری روبرو هستند که برابر با یک پنجم جمعیت فعال این کشور است.

شرکت فرانسوی توتال هم اعلام کرد سود این شرکت در سه ماهه نخست سال جاری ۹۹ درصد کاهش یافت.

اسپانیا در ماه آوریل ۲۸۲ هزار و ۸۹۱ مورد بیکاری بیشتر را به ویژه در بخش گردشگر به ثبت رساند. به این ترتیب شمار افراد جویای کار در این کشور به ۳.۸ میلیون نفر رسید.

دولت استرالیا روز سه شنبه اعلام کرد به دلیل محدودیت‌های اعمال شده اقتصاد این کشور هر هفته چهار میلیارد دلار استرالیا (۲.۳ میلیارد یورو) ضرر می‌کند.

کد خبر: ۱۸٬۰۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha