۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۱
میزان افزایش حقوق‌ها در لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان مناسب نیست
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

میزان افزایش حقوق‌ها در لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان مناسب نیست

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه ما نسبت به میزان افزایش حقوق‌ها در لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان اعتراض داریم چرا که متناسب با تورم فعلی نیست بر ضرورت اصلاح این بخش تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، ولی اسماعیلی، در مورد لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری که از سوی دولت به مجلس ارسال شده است، گفت: ایرادی که به این لایحه وارد بوده از این منظر است که بر اساس قانون برنامه ششم توسعه، تورم نیز باید در افزایش حقوق‌ها لحاظ شود بنابراین ما نسبت به میزان افزایش حقوق‌ها در این لایحه اعتراض داریم چرا که متناسب با تورم فعلی نیست.

نماینده مردم گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که از طریق کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس کمک کنیم تامین منابع لازم در این لایحه مورد توجه قرار گیرد تا افزایش حقوق‌ها پاسخگوی حداقل نیازهای کارکنان و بازنشستگان متناسب با نرخ تورم کنونی باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تصریح کرد: اعتراض ما روی حداکثر یک میلیون تومان افزایش است که در قالب پیشنهاد به آن اشاره خواهیم کرد که اگر دولت این مهم را مورد توجه قرار داده و اصلاح کند افزایش حقوق‌ها می‌تواند مرهمی برای رفع مشکلات کارکنان و به ویژه بازنشستگان باشد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هم‌اکنون لازم است که دولت نسبت به اصلاح این بخش اقدام کند چرا که اگر مجلس به این موضوع ورود پیدا کند به این دلیل که برای دولت بار مالی به همراه دارد مشمول اصل ۷۵ قانون اساسی خواهد شد.

کد خبر: ۱۸۰٬۰۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha