۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳
اختلاف قیمت ۲۰ هزار تومانی از باغ تا بازار مرکبات به جیب دلالان می‌رود
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

اختلاف قیمت ۲۰ هزار تومانی از باغ تا بازار مرکبات به جیب دلالان می‌رود

عضو کمیسیون کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: اختلاف قیمت ۲۰ هزار تومانی مرکبات از باغ تا بازار به جیب دلالان و واسطه‌هایی می‌رود و کشاورزان سهمی از این مبلغ ندارند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، منصورعلی زارعی کیاپی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص اختلاف قیمت خرید مرکبات از باغداران و نرخ توزیع آن در بازار، گفت: سالانه حدود ۵ میلیون تن مرکبات در داخل کشور تولید می‌شود که حدود ۳ میلیون تن از آن در باغات استان مازندران برداشت می‌گردد.

نماینده مردم ساری و میان‌دورود با اشاره به اینکه دولت باید بر قیمت خرید مرکبات از باغداران نظارت کند و این موضوع در شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی نیز مورد بحث قرار گرفت، ادامه داد: در حال حاضر که فصل برداشت مرکبات است دولت باید محصولاتی مانند پرتقال و نارنگی را به صورت تضمینی از آنها خریداری و ذخیره سازی کند اما متاسفانه تا حد زیادی این اتفاق صورت نگرفته است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پایین بودن نرخ خرید مرکبات از باغداران باعث شده تا آنها روزبه‌روز زیان سنگینی را متحمل می‌شوند، عنوان کرد: باغداران استان مازندران از وضعیت فعلی خرید مرکبات و اختلاف قیمت آن در بازار نگران هستند و دولت وظیفه دارد این موضوع را مدیریت کند.

وی با بیان اینکه روز گذشته در تهران نارنگی با قیمت هرکیلوگرم ۲۵ هزار تومان به فروش می‌رسید درحالی که این محصول از باغداران با قیمت ۵ هزار تومان خریداری می‌کنند، تصریح کرد: چه نهادی باید بر این اختلاف قیمت ۲۰ هزار تومانی مرکبات از باغ تا بازار نظارت کند؟ این موضوع در برنج نیز رخ داده است.

زارعی کیاپی با اشاره به اینکه دولت باید سیاست‌های بازار محصولات باغی و زراعی را مدیریت و تنظیم کند، ادامه داد: اختلاف قیمت ۲۰ هزار تومانی مرکبات به جیب دلالان و واسطه‌های می‌رود و کشاورزان سهمی از این مبلغ ندارند.

کد خبر: ۱۸۰٬۰۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha