۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
 پرواز اولین هواپیمای مسافری ایرانی تا ۳ سال آینده
رئیس سازمان هواپیمایی اعلام کرد

پرواز اولین هواپیمای مسافری ایرانی تا ۳ سال آینده

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: هواپیماهای غربی روسیه در ایران تعمیر می شود ما موتور و ارابه ورود این هواپیما را تعمیر می کنیم همچنین تأمین قطعات را هم انجام می‌دهیم.

به گزارش بازار، محمد محمدی بخش امروز در نشست خبری در محل سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: ارتقاء سطح سازمان هواپیمایی به عنوان نهادی که در حوزه تولید، طراحی و ساخت فعالیت هایی را انجام دهد در دستور کار قرار گرفته است و از این ظرفیت استفاده حداکثری می‌شود.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها در مجموعه صنعت هوایی همچنین به اشتراک گذاری نقاط توانمندی شرکت های هواپیمایی برای صنعت ما آورده داشت و ما را در حوزه تحریم ها مقاوم کرد.

وی ادامه داد: تلاش کردیم از آموزش های روز دنیا در صنعت حمل و نقل هوایی استفاده کنیم، همچنین توسعه هوانوردی عمومی به خوبی در دستور کار قرار گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: امسال در موضوع پروازهای اربعین تلاش کردیم قیمت کارشناسی برای بلیت احصا کنیم و به این قیمت بلیت پایبند باشیم و آن را به دقت پیاده کردیم.

وی بیان کرد: امسال از ۲۱ فرودگاه کشور به نجف و بغداد پرواز داشتیم و تا ۳۰ شهریور در مدت ۲ هفته ۲۰۸۴ پرواز اربعین انجام شد در حالی که پیش از این هفته ای ۱۲۰ پرواز به عراق داشتیم اما با رایزنی با عراق این عدد بسیار افزایش یافت و فرودگاه نجف واقعا بیش از این ظرفیت نداشت.

محمدی بخش اظهار کرد: ۲۵۷ هزار و ۸۷ زائر از فرودگاه های کشور در این مدت اعزام و پذیرش شدند.

محمدی بخش گفت: سازمان هواپیمایی کشوری یک تیم کارشناسی به صورت ۳ شیفته در فرودگاه نجف مستقر کرد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: هواپیماهای غربی روسیه در ایران تعمیر می شود ما موتور و ارابه ورود این هواپیما را تعمیر می کنیم همچنین تأمین قطعات را هم انجام می‌دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ما به سطحی از تعمیرات هواپیما رسیده‌ایم که نه تنها هواپیمای روسیه بلکه دیگر هواپیمای غربی بسیاری از کشورها را در ایران تعمیر می کنیم، در همین راستا بود که در چند روز اخیر روند بوئینگ ۷۴۷ ما را آمریکایی‌ها تحریم کردند چون طرفیت امروز ما را شناخته اند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: روزانه یک هزار پرواز عبوری از فضای کشور عبور می کند همچنین طی پیشنهادی که به ستاد کل نیروهای مسلح داده‌ایم و آنها نیز موافقت کردند به زودی تعداد این مسیرهای هوایی فضای کشور افزایش می‌یابد.

وی تاکید کرد: امروز اتحادیه اروپا طی نامه‌ای رسمی فضای ایران را امن اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه بدهی سنواتی به ایکائو تا سال‌ گذشته داشتیم، گفت: چندین سال حق عضویت ما پرداخت نشده بود اما پرداخت کردیم و امروز بدهی سنواتی نداریم و حق اجاره دفتر را هم پرداخت کرده ایم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر آخرین وضعیت طراحی و تولید هواپیماهای ۷۲ و ۱۵۰ نفره مسافری در داخل و همچنین هواپیماهای ۱۲ و ۱۷ نفره ایرتا کسی در داخل کشور اظهار داشت: در تولید هواپیما دولت سیاستی بنا گذاشته است و سه وزارتخانه راه و شهرسازی، صمت و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کنسرسیومی سه‌جانبه تشکیل دادند تا طراحی تولید و ساخت هواپیمای ایرانی شکل بگیرد، تسهیلات تامین منابع مالی و استفاده از شرکتهای دانش بنیان بر عهده وزارت صمت و کارخانه تولید بر عهده وزارت دفاع است.

محمدی بخش گفت: تلاش می کنیم به کار کرد هواپیماهای کوچک و ایرتا کسی در اقتصاد هوانوردی به عنوان یک هدف زودبازده توجه کنیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: در حوزه ایر تاکسی راه برون‌رفت از مشکلات لین بخش همین هوانوردی منطقه ای است که در آینده نزدیک موضوع نهایی می‌شود.

وی بیان کرد: در تولید هواپیماهای بومی که اولویت دولت است مواردی در دستور کار قرار داده‌ایم مهمترین موضوع این است که سرریز دانش کارخانه هواپیماسازی به بقیه بخش‌ها تعمیم یابد.

وی اضافه کرد: ما ۵۵۰ فروند هواپیما نیاز داریم که باید از طریق ساخت داخل و واردات هواپیمای نو و کارکرده تامین کنیم امروز عمده نقص و کمبود ما در صنعت در حوزه تامین هواپیماست در این راستا این کنسرسیوم سه جانبه این سه وزارتخانه تشکیل شد و پیش‌بینی می‌کنم تا ۳۶ ماه آینده اولین هواپیمای مسافری ایرانی وارد ناوگان هوایی مسافر شود.

کد خبر: ۱۷۹٬۹۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha